صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
در آیین بازگشایی مدارس

بانک: کشورداری این نیست که با اظهارنظرهای تند و بی‌پشتوانه شرایط سختی را برای کشور و مردم ایجاد کنیم

معاون کل نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه «دولت یازدهم توانسته علی‌رغم کاهش قیمت جهانی نفت، امکان رشد صادرات و شاخص‌های اقتصادی را فراهم آورد»، تأکید کرد: این هنر کشورداری است نه آنکه با اظهارنظرهای تند و بی‌پشتوانه، شرایط سختی را برای کشور و مردم ایجاد کنیم.
کد خبر : 120132

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری در مراسم آیین بازگشایی مدارس منطقه 2 تهران با اشاره به رشد روزافزون علم و دانش در جهان امروز خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما در دوره‌ای به سر می‌برید که اگر از مسابقه دانش بشری عقب بیفتید جبران آن برای شما و جامعه‌تان ممکن نیست.


وی افزود: البته شما همواره از پیامدهای علم و دانش دنیا بهره‌مند خواهید شد اما آنچه اهمیت دارد کسب دانش هدفمند است و این امر مستلزم آن است که استعدادهای شما کشف شود و نظام آموزشی مبتنی‌ بر استعداد افراد ایجاد شود تا امکان آن را فراهم آورد.


بانک ادامه داد: اگر ما بتوانیم نظام آموزشی مبتنی‌ بر استعدادهای افراد طراحی کنیم می‌توانیم مفید باشیم. اینکه برخی افراد فکر می‌کنند روش آموزش و تربیت یکسان برای همه افراد کافی است، نادرست است. نظام آموزشی باید به گونه‌ای باشد که بتواند شور و نشاط جوانی را به سمتی جهت دهد که برمبنای اخلاق و سنت‌های جامعه بتواند شکوفا شود و در راستای خدمت به جامعه خود مورد استفاده قرار گیرد.


وی افزود: تلاش رهبری و رئیس‌جمهوری همواره بر این بوده است که این امکانات فراهم شود تا استعدادهای جوانان شکوفا شود و این هنری است که باید در ساختار آموزشی کشور ظهور و بروز یابد.


بانک ادامه داد: خوشبختانه کشور ما در وضعیتی امن قرار دارد و امکان تحقق برنامه‌های کلان برای جوانان وجود دارد.


معاون کل نهاد ریاست جمهوری افزود: ما نمی‌توانیم بدون توجه به برنامه‌های کلان جهانی در مسابقه جهانی به مسیر خود ادامه دهیم مگر آنکه برنامه‌ای مشخص و منظم برای خود ترسیم کرده باشیم.


وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: این امید را به شما می‌دهم که دولت برنامه‌های خوبی برای رسیدن به توسعه و تعالی برای کشور در نظر دارد.


بانک تصریح کرد: عملکرد ما باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم برای مقابه با شرایط جهانی برنامه‌ای مشخص تنظیم کنیم تا بتوانیم نقش مفیدی ایفا کرده و شرایط مورد نظر خودمان را به جهان تحمیل کنیم و این هنر کشورداری و تدبیر است؛ نه آنکه با اظهارنظرهای تند و بی‌پشتوانه شرایط سختی را برای کشور و مردم ایجاد کنیم.


وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور ادامه داد: از زمان مصدق تاکنون میزان صادرات غیرنفتی ما بیش از واردات نبوده است و امروز در شرایطی قرار داریم که مازاد تجارت خارجی ما بیش از 4 میلیارد است و این بدان معناست که فعالیت‌های اقتصادی دولت برای کشور مفید بوده و توانستیم از شرایط سختی که تورم آن 40 درصد و رشد اقتصادی منفی بود، عبور کنیم.


معاون کل نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: امروز در شرایطی به این جایگاه دست یافته‌ایم که قیمت جهانی نفت کاهش یافته است اما دولت یازدهم توانسته با برنامه‌ریزی امکان رشد صادرات و شاخص‌های اقتصادی را فراهم آورد. البته امکان بهبود تمام شاخص‌های اقتصادی فراهم نشده است اما آنچه اهمیت دارد این است که با برنامه‌ریزی توانسته‌ایم امکان بهبود کشور را فراهم کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: مرتضی بانک
ارسال نظر