صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵
درگفت‌وگو با آنا؛

حاج‌رضایی: رسیدن به جام‌جهانی با ارزش‌تر از هر اتفاق دیگری است/ ارکان موفقیت تیم ملی تنها لژیونرها نیستند

کارشناس فوتبال ایران گفت: رسیدن به جام‌جهانی با ارزش‌تر از هر اتفاق دیگری است و تیم‌های لیگ برتری باید خود را با شرایط تیم ملی وفق دهند.
کد خبر : 120085

امیرحاج‌رضایی درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درخصوص اعتراض مربیان و بازیکنان لیگ برتری به‌‌ دلیل تعطیلات بی‌وقفه رقابت‌های لیگ برای تیم‌ملی گفت: «این موضوع در سال‌های اخیر تبدیل به امری عادی شده است و به‌نظرم باید تمامی تیم‌ها خود را با تیم ملی فوتبال هماهنگ کنند چرا که اولویت همواره با فوتبال ملی ما بوده است. شاید این اعتراض‌ها تا حدود زیادی به جا باشد و تیم‌های موفق از تعطیلات بی‌وقفه لیگ لطمه ببینند اما باید مسئله را از دیدگاه کارلوس کی‌روش هم نگاه کنیم.»


او یادآور شد: «هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از صعود تیم ملی به جام‌جهانی نیست و فوتبال ما نیاز به این دارد که در معتبرترین اتفاق فوتبالی جهان حضور داشته باشد. حضور در این رقابت‌ها باعث پیشرفت فوتبال ایران می‌شود و ما نمی‌توانیم در این رقابت‌ها غایب باشیم. پس باید راهی را برویم که از طریق آن قبلا نتیجه گرفته‌ایم. کی‌روش یک بار موفق شده تیم ملی ایران را به جام‌جهانی ببرد و به نظر من باز هم این توانایی را دارد تا فوتبال ایران را به این مسابقات برساند. بنابراین او برای راهی کردن فوتبال ایران به جام جهانی باید ابزار لازم را در اختیار داشته باشد و برنامه‌ها را به نحوی جلو ببرد که منجر به صعود ایران به جام‌جهانی 2018 روسیه شود.»


کارشناس فوتبال ایران در واکنش به این موضوع که منتقدان می‌گویند شاکله اصلی تیم ملی را بازیکنان لژیونر تشکیل می‌دهند و آنها نهایتا 48 ساعت قبل از مسابقات به دیگر ملی‌پوشان اضافه می‌شوند و نیازی به اردوهای بلندمدت نیست، تصریح کرد: «برای آن که یک تیم به موفقیت برسد، باید ابزار لازم را در اختیار داشته باشد. در سال‌های اخیر چند لژیونر ما نقش حیاتی در موفقیت‌های تیم ملی داشته‌اند؛ اما آنها در قالب تیم ملی ایران موفق شدند موثر باشند و به تنهایی تاثیرگذار نبودند. بدون شک ملی‌پوشان داخلی ما در موفقیت تیم ملی اثرگذار بودند و نباید تلاش‌های آنها نادیده گرفته شود.»


وی خاطرنشان کرد: «کی‌روش به این نتیجه رسیده که پیش از دیدارهای مهمی که تیم ملی دارد باید شاگردانش را در تمرینات چندهفته‌ای آماده کند تا برابر حریفان قدرتمندی که تیم ملی در دیدارهای مقدماتی دارد به نتیجه برسد. ما نباید با این نگاه به مسئله نگاه کنیم که تیم‌های باشگاهی آسیب می‌بینند. زمانی که برنامه رقابت‌ها خیلی زودتر مشخص شده باید باشگاه‌ها برنامه تیم‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که در زمان تعطیلی‌ها چند‌هفته‌ای تیم ملی ضرر نکنند. درست است که لغو مسابقات لیگ کمی از تب و تاب رقابت‌ها کم می‌کند و در بازی‌های دوستانه و تدارکاتی هم نمی‌توان با همان کیفیت لیگ بازی کرد اما رسیدن به جام‌جهانی با ارزش‌تر از هر اتفاق دیگری است و تیم‌های لیگ برتری ما باید خود را با شرایط موجود وفق دهند.»


حاج‌رضایی درباره دیدارهای تیم ملی برابر ازبکستان و کره‌جنوبی نیز بیان داشت: «کارلوس کی‌روش در 2 بازی اول از لحاظ آماری کارنامه بسیار خوبی را از خود به جا گذاشت. ما در خانه قطر را بردیم و در خانه چین هم به تساوی رسیدیم؛ روندی که اگر تا پایان ادامه یابد تیم ملی را به جام‌جهانی می‌رساند. 20 امتیاز برای حضور در روسیه کافی است و حکم صعود ما را امضا می‌کند.»


او در ادامه افزود: «تیم ملی به مهم‌ترین بازی‌های خود رسیده است. دیدار با ازبکستان در خانه این تیم دشوارترین بازی مرحله رفت ماست. ازبک‌ها با 6 امتیاز صدرنشین هستند و قطعا می‌خواهند در خانه هم از ما 3 امتیاز بگیرند و بخش اصلی راه صعود را طی کنند. ما به مراتب کارسخت‌تری نسبت به دیدار با چین داریم اما فراموش نکنیم که چینی‌ها کاملا محتاط بازی کردند و اجازه خلق موقعیت را به مهاجمان ما ندادند اما ازبک‌ها می‌آیند تا به گل برسند و کی‌روش با هوش بالایی که دارد از این حربه استفاده خواهد کرد تا تیمش نتیجه بگیرد. البته ساختار دفاعی ما نقش تاثیرگذاری در موفقیت تیم‌ملی دارد.»


وی تاکید کرد: «ما برابر کره‌جنوبی شرایطی مشابه با دیدار ازبکستان داریم و باید در دیدار خانگی به پیروزی برسیم. قطعا «اشتیلیکه» سرمربی تیم ملی فوتبال کره برنامه ویژه‌ای برای استفاده از ضدحملات خواهد داشت و بازهم ساختاردفاعی ما به خصوص تلاش‌های هافبک‌های دفاعی که داریم برای موفق شدن‌مان خیلی مهم است. خط دفاعی کره‌جنوبی آسیب‌پذیر است و این تیم بارها برابر ما شکست خورده است. این پتانسیل وجود دارد که بتوانیم کره را شکست دهیم و به امتیازات ارزشمند آن برسیم. ما اگر بتوانیم 4 امتیاز دیداربا کره و ازبکستان بگیریم گام بزرگی برای صعود به جام‌جهانی 2018 روسیه برداشته‌ایم و امیدوارم که این اتفاق بیفتد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر