صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵

ضوابط جدید جوایز سپرده‌های قرض‌الحسنه

میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان از محل هزینه‌های جوایز و تبلیغات سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی وی در سال گذشته بیشتر باشد.
کد خبر : 119877

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره ۵۸۸۸۱‌/۹۰ مورخ ۱۷‌/۳‌/۱۳۹۰ موضوع ابلاغ دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز(ریالی ـ ارزی)، شورای پول و اعتبار در یک‌هزار و دویست و بیست و سومین ‌جلسه مورخ ۱۶‌/۶‌/۱۳۹۵ مقرر کرد یک تبصره به شرح ذیل به ماده (‌۴‌) دستورالعمل الحاق شود:


تبصره ـ در هر حال، میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان موضوع بند (پ) این ماده نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی وی در سال مالی گذشته بیشتر باشد.


بر اساس ضوابط مقرر در این دستورالعمل، به منظور جذب و تجهیز سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز، موسسات اعتباری می‌توانند به اعطای جوایز به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز از طریق انجام قرعه‌کشی مبادرت کنند.


شایان ذکر است بر اساس ماده ۳ دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز(ریالی-ارزی) حداکثر مبلغی که در هر دوره توسط هر موسسه اعتباری می‌تواند برای اعطای جوایز به صاحبان سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز اختصاص یابد، معادل ٢ درصد متوسط حجم سپرده‌های مذکور در همان دوره است.


همچنین براساس ماده ۴ این دستورالعمل، موسسه اعتباری در هر سال می‌تواند حداکثر به میزان ١٠ درصد از بودجه جوایز ذکر شده در ماده ٣ را برای تبلیغات قرض‌الحسنه، امور فرهنگی، مطالعاتی و تبلیغاتی در جهت ارتقای فرهنگ بانکداری اسلامی، امور عام‌المنفعه و پاداش کارکنان به شرح ذیل اختصاص دهد:


الف- حداکثر ٢ درصد برای هزینه تبلیغات جهت جذب و تجهیز سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز؛


ب- حداکثر ٥ درصد جهت امور عام‌المنفعه به منظور مصرف در امور فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، ورزشی و با اولویت مناطق محروم کشور؛


پ- حداکثر ٣ درصد برای پاداش کارکنان موسسه اعتباری


همچنین در این بخشنامه از بانک‌ها و موسسات اعتباری خواسته شده است ضمن ایفاد نسخه‌ای از اصلاحیه دستورالعمل یاد شده، مراتب را به قید تسریع به تمامی واحدهای ذی‌ربط ابلاغ کرده و بر حسن اجرای آن نظارت کافی به عمل آورند. ضمناً نسخه‌ای از بخشنامه ابلاغی آن بانک‌/‌ مؤسسه اعتباری به واحدهای زیرمجموعه را به مدیریت‌کل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی ارسال کنند. ‌


انتهای پیام/

ارسال نظر