صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۲۳ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۴

پیش‌بینی افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت خودرو

رئیس انجمن قطعه‌سازان اصفهان گفت: با توجه به بالارفتن هزینه‌های جاری، افزایش نیافتن قیمت خودروهای داخلی در سال جاری غیر ممکن است.
کد خبر : 11949

ابراهیم احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با اشاره به افزایش 17 درصدی دستمزد کارگر، افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و نیز هزینه‌های شماره‌گذاری، گفت: با این وضع تثبیت قیمت خودرو ممکن نیست و پیش‌بینی می‌شود نرخ انواع خودرو در هفته‌های آتی 5 تا 10 درصد افزایش یابد.


وی با بیان اینکه اگر دولت خواهان تثبیت و کاهش قیمت خودرو در سال جاری است، باید نرخ سود تسهیلات بانکی را تعدیل کند، اظهارکرد: به طور مثال ایران‌خودرو در سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان و قطعه‌سازان 500 میلیارد تومان بهره بانکی داده‌اند که اگر این رقم تقسیم بر 600 هزار خودرو تولید شده در ایران‌خودرو شود، مشخص می‌شود که 4 میلیون تومان از قیمت هر خودرو داخلی، هزینه بهره بانکی است که مشتری آن را می‌پردازد.


او ادامه داد: این به معنای آن است که اگر دولت نرخ سود تسهیلات بانکی را تعدیل کند، حدود 16 تا 17 درصد از قیمت خودرو به صورت خودکار کاهش می‌یابد.


به گفته رئیس انجمن خودروسازان اصفهان دولت می‌تواند با افزایش مهلت بازپرداخت وام‌های بانکی، امکان تثبیت قیمت خودرو را فراهم آورد و در غیر این صورت نمی‌توان انتظار داشت وقتی تمامی هزینه‌ها بالا رفته، نرخ خودرو ثابت بماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر