صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵

سه برنامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در زمینه اقامه و ترویج فرهنگ نماز

مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در چهارمین جلسه کمیته علمی بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز استان البرز برنامه‌های واحد کرج را تشریح کرد.
کد خبر : 119220

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محمد انصاری در چهارمین جلسه کمیته علمی بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که با حضور تعدادی از نمایندگان ادارات، ارگان ها و دانشگاه استان البرز در دانشگاه آزاد اسلامی کرج تشکیل شد، با تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در زمینه اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز گفت: «ما برای ترویج اقامه نماز سه برنامه داریم که ان‌شاءالله از مهر اجرا خواهد شد.»


مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کرج برنامه‌های واحد کرج در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز را فراخوان مقاله برای استادان و کارمندان و دانشجویان، برگزاری همایش در آبان سال جاری و خاطره نویسی به نام چهارده معصوم برشمرد.


نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه استان البرز نیز با ذکر مقدمه‌ای درباره ترویج و برپا داشتن نماز گفت: «برپا داشتن نماز معانی مختلفی دارد که یکی از آن معانی این است که نماز پیام‌هایی دارد و پیام هایش باید سرپا بماند.»


حجت الاسلام صادق رزاقی افزود: «نماز انسان را به راه راست دعوت می کند بنابراین این نماز تا نماز بعدی باید سرپا باشد. اگر بعداز نماز کجروی کند آن نماز صحیح نیست».


وی با توجه به یکی از معنای نماز در بیانات امام راحل که فرمود همه هنرمندان و صاحبان محراب، فرهنگ نماز را ترویج کنند، ادامه داد: «خدا را شاکریم که این فرصت به ما در استان البرز داده شد تا در ترویج و تبلیغ نماز حضور داشته باشیم چراکه گشایش فرهنگی و معنوی محقق نمی‌شود مگر با امامت و ولایت و ان‌شاءالله این استان بتواند میزان توانمندی خود را نسبت به اقامه و ترویج نماز با استفاده از ابرازی مانند کتاب، انیمشن، پژوهش، کلیپ و سایر آثار ماندگار افزایش دهد.»


در این جلسه حاضران به ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط پرداخته و با پیشنهادهایی در رابطه با ترویج اقامه نماز به بحث و تبادل نظر پرداختند.


در این جلسه با پخش کلیپ‌های کوتاهی درباره تبلیغات و شیوه‌های نمازخوانی، راهکارهایی از جمله برگزاری مسابقه کتابخوانی، تئاتر، شب شعر، اجلاس با عنوان جلوگیری و کاهش از آسیب نماز با حضور هنرمندان، بهره گیری از اندیشه و مقالات استادان دانشگاه، خاطره نویسی و ... پیشنهاد و بررسی شد.


در این جلسه مسئول مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز، مدیر کل اداره کل تبلیغات اسلامی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز، مدیر فرهنگی و دانشجویی استانداری البرز، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی، نماینده کمیته امداد امام خمینی(ره)، مدیر حوزه علمیه کرج، نماینده اداره اوقاف شهرستان کرج، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور، معاون مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و نماینده اداره کل بهزیستی استان البرز نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر