صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
مسئول برگزاری دوره توجیهی مسئولان آموزشکده‌های سلامت دهان:

تکنسین‌های سلامت دهان مسئول درمان نیستند

مسئول برگزاری دوره توجیهی مسئولان آموزشکده‌های سلامت دهان با تاکید بر این که کار تکنسین‌های سلامت دهان درمانی نیست، گفت: وظیفه اصلی کاردان های سلامت دهان پیشگیری از ابتلا به بیماری های دهان و مراقبت از سلامت دهان است.
کد خبر : 119020

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمد حسین خوشنویسان در حاشیه برگزاری همایش کشوری آموزش تکنسین سلامت دهان با بیان این که اجرای برنامه آموزشی کاردانی تکنسین سلامت دهان برای اولین بار به صورت مجازی در کشور برگزار خواهد شد، گفت: ارائه گزارش از سوی دندانپزشکان مسئول این دوره آموزشی در خصوص وضعیت موجود مراکز آموزشی از اهداف برگزاری این همایش است.


مسئول برگزاری دوره توجیهی مسئولین آموزشکده‌های سلامت دهان از شروع این دوره‌ها از مهر امسال خبر داد و افزود: البته دوره مقدماتی این دوره‌ها در بعضی از دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در ترم تابستان برگزار شده و حدود 900 دانشجو برای 40 مرکز آموزشی برای ترم مهر ثبت نام کرده‌اند.


دکتر خوشنویسان افزود: همچنین در این همایش ارزیابی وضعیت موجود دانشکده‌های دندانپزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفت.


وی یکی دیگر از اهداف این همایش را ارائه گزارش از نحوه انجام آموزش مجازی توسط نماینده دانشگاه علوم پزشکی مجازی بیان کرد و افزود: از این طریق مسئولان آموزشکده‌های سلامت دهان می‌توانند از همه مراحل مربوطه آگاه شوند و آمادگی کامل برای فعالیت و استفاده از سیستم مجازی را کسب کنند.


خوشنویسان افزود: اگر چه آموزش‌ها به صورت مجازی داده می‌شود اما لازم است کارهایی به صورت عملی انجام شود.


مسئول برگزاری دوره توجیهی مسئولان آموزشکده‌های سلامت دهان ادامه داد: یکی از اهداف دیگر این همایش آشنایی مسئولان آموزشکده‌های سلامت دهان با نحوه ارزیابی فعالیت‌های کارورزی و عملی دانشجویان در رابطه با دروس مختلف است تا این مسئولان بتوانند ارزیابی‌ها را به صورت استاندارد در همه مراکز آموزشی کشور انجام دهند.


وی افزود: به همین منظور کارگاه‌های پنجگانه‌ای با حضور اساتید مسئول تدوین محتوای دروس آموزشی سلامت دهان نیز در این دو روز همایش نیز برگزار شد.


خوشنویسان در پایان وظیفه اصلی کاردان‌های سلامت دهان را پیشگیری از بیماری‌های دهان بیان کرد و گفت: به هیچ وجه کار این کاردان‌ها درمانی نخواهد بود و تنها در حوزه پیشگیری از بیماری‌های دهان و توجه به سلامت دهان انجام وظیفه خواهند کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سلامت دهان
ارسال نظر