پدر علم ژنتیک ایران: فضای مجازی و اینترنت نزدیکها را دور کرده است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، فرهود، اساس کار در دانشگاههای دنیای امروز را وابسته به میزان علم و دانشاندوزی فراگیران معرفی کرد و گفت: «فراگیری علم و آیندهنگاری، دو اصل رفیع در برنامهریزی است و انسان باید هر روز چیز جدیدی یاد بگیرد و به کار بندد.»
وی با توجه به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در موضوع سبک زندگی، افزود: «در دانشگاه باید شایسته سالاری به میزان علم و اندیشه مرتبط باشد و دانش، حاکم واقعی محیطهای دانشگاهی شود.»
فرهود با بیان اینکه دانشجویان باید در سن جوانی تواناییهای خود را تقویت کنند، گفت: «من در 19 سالگی به آلمان رفتم و تمام موفقیتم را مدیون برنامهریزی، سختکوشی و تلاش شبانهروزی هستم و امروز برای 10 سال آیندهام ،به روز برنامهریزی میکنم.»
پدر علم ژنتیک ایران گفت: «دانشگاهها در نسل نوین جهانی، دیوار ندارند و علمآموزی، توسعه جهانی یافته است و حضور در شهر دانش، باعث شده احساس بزرگی دوچندان کنم.»
فرهود افزود: «فضای مجازی و اینترنت، دورها را نزدیک و نزدیکها را دور کرده است و بدون دخالت سازنده، روی تفکر انسان تاثیر گذاشته و حتی حافظه را نیز به خدمت گرفته است، به شکلی که خلاقیت و درخشش علمی را شاهد نیستیم.»
وی با بیان اینکه باید خطشکن بود و حرف جدید علمی زد، ادامه داد: «نسل اول دانش اندوزی، خردگرا و فلسفه محور بود و در نسل دوم با توجه به رنسانس، دانشگاهها پژوهشمحور شدند و در کنار آن، آموزش و پژوهش و کسب و کار هم رونق گرفت و امروز نسل سوم دانشگاهها باید وابسته به توسعه دانش حرکت کنند و شایسته سالاریهای مملکت باید به میزان علم و اندیشه افراد وابسته باشد.»
پدر علم ژنتیک ایران با توجه به سرعت حرکت علم در دنیای امروز، گفت: «سرعت بالای تبادل اطلاعات و دانش باعث شده از علم روز فاصله بگیریم و معمولا به دانشجویان میگویم که وظیفه استادان پاسخ به سوالات شما نیست، بلکه رسالت واقعی آنها این است که در نسل دانش پذیر سوال ایجاد کنند.»
انتهای پیام/