صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵

ثبت‌نام نهایی زیارت اربعین در سامانه سماح آغاز شد

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: متقاضیان زیارت اربعین که از ۱۶ مرداد در سماح ثبت نام کرده‌اند، از امروز به مدت ۷۲ ساعت فرصت دارند با پرداخت هزینه‌ها، ثبت نام خود را نهایی کنند.
کد خبر : 118688

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در متن اطلاعیه سازمان حج و زیارت آمده است:‌ ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح همچنان ادامه دارد بر همین اساس افرادی که از تاریخ ۱۶ مردادماه امسال در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند از روز شنبه ۲۷ شهریور ماه به مدت ۷۲ ساعت مهلت دارند، نسبت به پرداخت هزینه‌های مربوط و نهایی کردن ثبت‌نام خود اقدام کنند.


براساس این اطلاعیه، متقاضیان زیارت اربعین که در سماح ثبت نام کرده‌اند، لازم است برای تکمیل و نهایی کردن روند ثبت نام خود، با ورود به سامانه، در صفحه اول با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری به صفحه پرداخت هزینه‌ها رفته و نسبت به واریز وجوه از طریق یکی از درگاه‌های بانکی اقدام کنند.


همچنین هزینه‌های عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین شامل موارد زیر است:


۱- هزینه ارزی اخذ روادید بابت هر نفر ۴۰ دلار که معادل ریالی آن روزانه به نرخ آزاد بانک مرکزی با کارمزد مربوطه بر روی سامانه محاسبه می‌شود.


۲- هزینه بیمه و خدمات درمانی بابت هر نفر ۲۵۹.۰۰۰ ریال


۳- حق الزحمه کارگزاری ۱۰۰.۰۰۰ ریال


همچنین قبل از پرداخت هزینه‌ها، امکان ویرایش اطلاعات و حذف و اضافه اعضای گروه و نیز ثبت درخواست ویزا وجود دارد.


نکات مهم:


۱- با توجه به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح، شخصاً نسبت به ثبت نام و تشکیل گروه اقدام کنند، چنانچه ثبت نام توسط دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت انجام شود به ازاء هر نفر مبلغ ۲۰.۰۰۰ ریال به هزینه‌های فوق افزوده می‌شود.


۲- دریافت هرگونه وجهی به صورت دستی توسط دفاتر زیارتی ممنوع است.


۳- سرگروه محترم باید پس از واریز هزینه‌های مربوطه، مدارک خود و اعضای گروه شامل اصل گذرنامه معتبر و دو قطعه عکس ۳x۲ یا ۴x۳ را به دفتر زیارتی که به هنگام ثبت نام در سامانه سماح انتخاب کرده، تحویل دهند.


۴- در صورت انصراف هریک از اعضا از عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین، لازم است سرگروه به دفتر زیارتی انتخابی مراجعه و انصراف آن فرد را اعلام کنند. بدیهی است در صورت انصراف، در هر مرحله با توجه به اقدامات صورت گرفته، خسارت مربوطه کسر و مبلغ باقیمانده به عضو منصرف عودت داده خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر