صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵

کره شمالی می‌تواند 20 بمب اتمی را تا پایان سال جاری تولید کند

بنا بر آخرین ارزیابی‌های کارشناسان تسلیحات، کره شمالی با افزایش اورانیوم غنی شده خود در تاسیسات هسته‌ای و همچنین ذخایر موجود پلوتونیوم، مواد کافی برای تولید 20 بمب اتمی را اواخر سال جاری در اختیار دارد.
کد خبر : 117916

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، تایید و ارزیابی دقیق توانایی‌های هسته‌ای کشور کره شمالی به دلیل سیاست محرمانه‌ای که در پیش گرفته است، تقریبا غیرممکن است اما این کشور هفته گذشته، پنجمین آزمایش اتمی خود را انجام داد و به گفته مقامات کره جنوبی آماده انجام ششمین آزمایش اتمی خود است.


زیگفرید هگر، تحلیلگر ارشد برنامه هسته‌ای کره شمالی می‌گوید که به نظر می‌رسد برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ به نحو قابل توجهی گسترش پیدا کرده است به گونه‌ای که احتمالا این کشور بیش از 150 کیلوگرم اورانیوم با غنای بالا در یک سال می‌ تواند داشته باشد.


به گفته این تحلیلگر که در سال 2010 از تاسیاست اتمی یونگ‌بیون بازدید کرده است، این میزان اورانیوم غنی‌شده برای تولید شش بمب اتمی در یک سال کافی است.


هگر همچنین می‌گوید که تخمین می‌زند کره شمالی 32 تا 54 کیلوگرم ذخایر پلوتونیوم در اختیار داشته باشد. به گفته وی، این میزان از مواد شکافت‌پذیر برای تولید تقریبا 20 بمب اتمی کافی است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی
ارسال نظر