صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۵

ساخت ۷۰۰ کیلومتر خطوط ریلی حومه‌ای در کشور

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه «شهرهای تهران و اهواز اولویت ما در توسعه قطارهای حومه‌ای در سطح کشور است»، تصریح کرد: مردم شاهد خدمات قطارهای حومه‌ای با سرفاصله ۱۰ دقیقه خواهند بود.
کد خبر : 117703

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن پورسید آقایی با اشاره به سیاستگذاری قطارهای حومه‌ای و اولویت‌بندی استانی بر اساس نیاز شهرها اظهار کرد: اولویت اول شرکت راه‌آهن در طرح کلی ساخت ۷۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای در کشور شامل تهران و اهواز است.


وی افزود: طبق برنامه‌ریزی اولیه، عملیات دو خطه کردن راه‌آهن اهواز به سمت بندر امام خمینی(ره) به اتمام رسیده و عملیات دو خطه کردن راه‌آهن اهواز- اندیمشک در دست اجرا است و تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به قطار حومه‌ای تهران بیان کرد: راه آهن تهران به سمت کرج، ورامین و گرمسار در حال چهارخطه شدن هستند که تمام این پروژه‌ها تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید و مردم می‌توانند شاهد سرویس‌های حومه‌ای با سرفاصله ۱۰ دقیقه برای جابجایی مسافران حد فاصل حومه و مرکز شهر از صبح تا بعد از ظهر باشند.


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهره‌برداری از این خطوط باعث افزایش سطح زندگی و رفاه مردم می‌شود تصریح کرد: کلان‌شهرها از نظر شاخص کیفیت زندگی در سطح پایینی قرار دارند که دلیل اصلی آن آلودگی هوا، ترافیک و ساختار غلط شهرسازی و نمود اختلاف طبقاتی است. در این میان گسترش و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی می‌تواند موجب بهبود وضعیت زندگی عمومی و زندگی در منازل بزرگتر در نزدیک شهرهای بزرگ باشد. وزارت راه و شهرسازی این مساله را وظیفه خود می‌داند و تا پایان دولت این طرح را به بهره‌برداری خواهد رساند تا اطراف تهران را با خطوط ریلی حومه‌ای ضربدری به هم متصل کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر