صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر:

تصادف در هر ساعت جان 2 ایرانی را می‌گیرد

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تصادف در هر ساعت جان 2 ایرانی را می‌گیرد، عنوان کرد: شهریور بیشترین آمار تلفات و مصدومان ترافیکی در جاده‌ها را به خود اختصاص داده و به عنوان خطرناک‌ترین ماه شمسی قلمداد می‌شود.
کد خبر : 117434

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر سید حمید جمال الدینی در نشست خبری با اصحاب رسانه ا اشاره به نامگذاری یک روز از تقویم با عنوان روز جهانی «کمک‌های اولیه» بر لزوم آموزش مردم تاکید کرد و گفت: با توجه به حادثه خیزی کشور و میزان بالای مرگ و میر مردم در حوادث طبیعی و غیر طبیعی یادآوری آموزش کمک‌های اولیه ضروری و جدی است.


وی با اشاره به اینکه حوادث ترافیکی و جاده‌ای عمده‌ترین حوادثی است که موجب مرگ و میر انسان‌ها براثر حوادث غیر طبیعی می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه در هر ساعت 2 نفر در کشور بر اثر حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهد که در این میان شهریور بیشترین آمار تلفات و مصدومان ترافیکی در جاده‌ها را به خود اختصاص داده و به عنوان خطرناک‌ترین ماه شمسی قلمداد می‌شود به طوری که 10.8 درصد میزان مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی به شهریور ماه اختصاص می‌یابد.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر ادامه داد: ما از لحاظ میزان مرگ و میر، مصدوم و معلولیت حوادث جاده‌ای نسبت به سرانه خودرو و جمعیت، وضعیت مناسبی را در دنیا نداریم و علیرغم تاکید برنامه پنجم توسعه نسبت به لزوم کاهش 10 درصدی حوادث ترافیکی در هر سال این موضوع جز در سال اول با کاهش 13.7 درصد در سال‌های دیگر محقق نشد که نشان دهنده وضعیت قرمز کشور از لحاظ بروز حوادث جاده ای است.


آموزش همگانی مسیری برای کاهش هزینه های کشور


جمال‌الدینی با اشاره به اینکه حوادث جاد‌ه‌ای سومین عامل مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود، گفت: اما حوادث جاده‌ای نخستین عامل مرگ و میر جمعیت مولد (15 تا 29 سال) کشور می‌شود که مرگ و میر و مصدومیت تبعات آشکار آن بوده در حالی که تبعات پنهان بیشتری را نیز به همراه دارد.


وی با اشاره به اینکه وقوع سالانه 250 مخاطره طبیعی در کشور ثبت می‌شود، یادآور شد: حداقل 1.5 میلیون نفر از این مخاطرات متاثر می‌شوند که حداقل 9 هزار کشته و مصدوم نیز به دنبال دارد.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه آموزش‌های نوین علاوه بر مسیر افزایش درآمد، مسیر کاهش هزینه را نیز طی می‌کند، خاطرنشان کرد: ثابت شده است که به ازای هر یک دلار سرمایه گذاری در حوزه آموزش در حوادث و بلایا، چهار دلار از مسیر کاهش هزینه بازگشت سرمایه رخ می‌دهد.


وی تصریح کرد: آموزش همگانی با تاکید بر آگاه سازی عمومی به منظور توسعه آموزش همگانی در مورد خطر بلایا، عوارض بروز و اقداماتی که به صورت انفرادی و جمعی برای کاهش مواجهه و یا آسیب پذیری در مخاطرات انجام می‌شود بر ارتقای دانش شناخت و کاهش در معرض آسیب قرار گرفتن تمرکز دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر