صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حمید منوچهری درباره «سپنج رنج و شکنج فرخنده»:امیدوارم این نوع نمایش‌ها به گفتن واقعیات جامعه کمک کند + تصاویر

نهمین شب اجرای نمایش «سپنج رنج و شکنج فرخنده» جمعه 19 شهریور ماه در حالی سپری شد که کیوان ساکت و حجت علی‌پور به همراه حمید منوچهری، نیما رئیسی، رضا خضرایی و سید فرید قاسمی به عنوان مهمانان این نمایش حضور داشتند.
کد خبر : 117355

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، پس از اجرای بخش اول و معرفی میهمانان توسط فریدون محرابی، کیوان ساکت به نواختن قطعه‌ای با سه‌تار پرداخت. پس از نواختن نخستین قطعه قربان نجفی نیز با او همراه شد و قطعه «ببار ای بارون ببار» را با همراهی حضار خواند.


پس از آن حجت علی‌پور نیز با نواختن کمانچه ساکت را در خواندن یک غزل همراهی کرد و در ادامه غزل معروف «دل بردی از من به یغما ای ترک غارتگر من» نیز توسط قربان نجفی همراه با نوازندگی کیوان ساکت و حجت علی‌پور خوانده شد که این بار هم حضار او را همراهی کردند.


پس از آن رضا خضرایی، گوینده پیشکسوت رادیو شعری از شفیعی کدکنی را خواند و گفت: طفلی به نام شادی، دیریست گم شده است/ با چشم های روشن براق/ با گیسویی بلند به بالای آرزو/ هر کس از او نشانی دارد ما را کند خبر/ این هم نشان ما / یک سو خلیج فارس / سوی دگر خزر.


یکی از حضار نیز در مقابل خواسته فریدون محرابی که به همه می‌گفت تا نور هست هر چه دلتان می‌خواهد بگویید، گفت: ما عادت کرده‌ایم در تاریکی حرف‌های دلمان را بزنیم.


شهرام گیل‌آبادی در پایان قسمت دوم نمایش ضمن خوشامدگویی و تشکر از میهمانان و حضار این اجرا را به مناسبت تولد سید فرید قاسمی به او تقدیم کرد.


پس از پایان نمایش حمید منوچهری، گوینده و دوبلور پیشکسوت در مورد این نوع از کار نمایشی بیان کرد: «اگر این اجراها ادامه داشته باشد باعث خواهد شد که خیلی از حرف‌هایی که جوانان نمی‌توانند بگویند در این جمع‌ها گفته شود و می‌توانند آن حرف‌هایی را که دوست دارند بزنند و ترس و ناراحتی از اینکه شاید کسی از حرف من ناراحت و یا رنجیده خاطر شود، وجود ندارد.»


وی ادامه داد: «حرف‌های حق باید گفته شود و امیدوارم این نوع نمایش‌ها به گفتن واقعیات جامعه کمک کند.»


منوچهری در مورد محتوای نمایش «سپنج رنج و شکنج فرخنده» گفت: «نمایش شروع زندگی و خاتمه آن است و نشان می‌دهد که آدمی از جایی آمده و به همان جا باز خواهد گشت و باید دید که در این مدت چه کاری انجام داده است.»


وی افزود: «می‌توان 100 سال زندگی کرد، اما چیزی از خود باقی نگذاشت. درست زندگی کردن بسیار سخت و مشکل است. به عنوان مثال صدای من شاید کمی اثرگذار بوده و این برای خودم زیباست امیدوارم هر انسانی بتواند اثری ماندگار از خود باقی بگذارد.»


نمایش «سپنج رنج و شکنج فرخنده» بر اساس نوشته‌ای از مجموعه «تک نگاره‌های محمود استاد محمد برای سکوت» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی و با بازی فریدون محرابی، شمسی صادقی، نوشین حسن‌زاده، رویا فلاحی و نازنین مهیمنی و با آواز قربان نجفی تا 31 شهریورماه هر شب ساعت 20 در پلاتوی اجرای تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.


سایر عوامل این نمایش عبارتند از: هانیه جوادی‌منش دستیار کارگردان، سحر طلایی سرپرست گروه، میثم صفری طراح نور، فرشاد محمدی صدابردار، طاهر مهدوی و ستاره خدایی راهنمای فرهنگی، داوود نمدکلاهی مسئول پلاتو، فرشاد آذرنیا نور و صدا، احسان رافتی عکس، ایمان خاکسار طراح گرافیک و مریم قربانی‌نیا روابط عمومی.



انتهای پیام/

برچسب ها: شهرام گیل آبادی
ارسال نظر