صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران:

دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی اولویت فیزیوتراپیست‌های کشور است

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با عنوان این مطلب که دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی(DPT) یک مساله جهانی است، گفت: فیزیوتراپیست‌ها به این مدرک نیاز ندارند، بلکه این نیاز جامعه است که از چنین حقی برخوردار شود.
کد خبر : 117102

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمد علی محسنی بندپی در مراسم روز جهانی فیزیوتراپی ایران، اظهار کرد: اعضای هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی متفق القول پای مطالبات فیزیوتراپیست‌های کشور ایستاده‌اند و تلاش می‌کنیم با تعامل و گفتمان با مسئولان وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مطالبات به حق فیزیوتراپیست‌ها را پیگیری کنیم.


وی با عنوان این مطلب که دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی(DPT) یک مساله جهانی است، گفت: فیزیوتراپیست‌ها به این مدرک نیاز ندارند، بلکه این نیاز جامعه است که از چنین حقی برخوردار شود.


رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با تاکید بر اینکه دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی همچنان اولویت نخست فیزیوتراپیست‌های کشور است، افزود: داشتن دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی یک موضوع صنفی نیست بلکه یک برنامه آموزشی جهانی است.


وی از مکاتبه با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و همچنین ملاقات با رئیس کمیسیون اصل نود مجلس برای پیگیری مطالبات جامعه فیزیوتراپی خبر داد و گفت: روش پیگیری مطالبات نباید اعتراض گونه باشد.


رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به اختلاف پرداختی حقوق فیزیوتراپیست‌ها در ایران و کشورهای همسایه، افزود: حقوق یک فیزیوتراپیست با درجه استادیاری در دبی 11 هزار دلار است اما این رقم در ایران 1500 دلار است.


محسنی بندپی با عنوان این مطلب که حقوق فیزیوتراپیست‌ها با تورم جلو نمی‌رود، گفت: متاسفانه در برخی کلینیک‌ها فیزیوتراپی، همکاران جوان ما با حقوق‌های پایین جذب کار می‌شوند.


وی بر ضرورت تخصصی‌تر شدن رشته فیزیوتراپی شد و افزود: انتظار می‌رود تا 2 سال آینده، رشته فیزیوتراپی مانند سایر رشته‌های پزشکی، تخصصی‌تر شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر