صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۳ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
حسین‌زاده لطفی در جلسه هیات امنای استان خراسان رضوی تأکید کرد

تا پایان برنامه ششم، میزان اعضای هیات علمی استادیار به بالا به 80درصد می رسد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در جلسه هیات امنای استان خراسان رضوی درصد اعضای هیات علمی استادیار به بالای دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان برنامه ششم توسعه‌ را 80درصد اعلام کرد.
کد خبر : 116627

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا دکتر فرهاد حسین زاده لطفی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در جلسه هیات امنای استان خراسان رضوی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی از سه سال پیش جذب هیات علمی را برای ترمیم وضعیت هیات علمی در دستورکار قرار داد. طبق هدف گذاری های انجام شده قرار شد 5هزار نفر در سال هیات علمی جذب شود.»


او افزود: «روند جذب هیات علمی در فراخوان سالهای گذشته کند بود؛ اما در سال 94 با سرعت دادن و تفویض اختیار فرآیند جذب به استان ها، 3هزار و 200 عضو جدید هیات علمی جذب شد.»


حسین زاده لطفی به فراخوان سال 95 اشاره کرد و گفت: «در فراخوانی که دی سال گذشته، براساس ممیزی رشته محل‌ها در آبان 94 و شناسایی کمبود هیات علمی در استان ها اعلام شد، 3هزار و 900 عضو جدید هیات علمی جذب شدند. در این فراخوان 6 هزار و 200 نفر ثبت نام کرده بودند.»


او افزود: «بعضی از احکام اعضای هیات علمی صادر شده و تعدادی نیز در حال صدور است. این تعداد از اعضای هیات علمی، از ابتدای سال تحصیلی جدید مشغول به کار خواهند شد.»


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی درباره ارتقای احکام اعضای هیات علمی گفت: «در دو سال گذشته 3هزار و 200 نفر از مرتبه مربی به استادیاری و 800 نفر از مرتبه دانشیاری به استادی ارتقا پیدا کردند. با احتساب این تعداد جذب و ارتقا، کل اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به 36هزار نفر می رسد که از این تعداد 24هزار نفر با مدرک PhD هستند. ابتدای مهر 92، نسبت مربیان به کل اعضای هیات علمی 60 به 40 بود که با اتمام فرآیند جذب در فراخوان اخیر، این نسبت معکوس خواهدشد. به این معنی که درصد مربیان به 40 درصد و استادیار به بالا به 60درصد می رسد.»


او در ادامه گفت: «طبق هدف گذاری های نقشه جامع علمی کشور و سند دانشگاه آزاد اسلامی، تا انتهای برنامه ششم توسعه قرار است درصد اعضای هیات علمی استادیار به بالا 80درصد و مربیان به 20درصد برسد. ما به این 20درصد مربی برای مقاطع کاردانی و آموزشکده های سما نیازمندیم.»


حسین زاده لطفی به دور دوم ممیزی رشته محل ها اشاره کرد و گفت: «ممیزی دوم رشته محل ها بعد از تعطیلات نوروز 95 شروع شد. این ممیزی را برای همه رشته های داخل دفترچه و 8هزار و 200 رشته محل انجام دادیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر