صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
تسلیمی در افتتاحیه اجلاس آزاداندیشی تاکید کرد

مساله مهم در مقوله کرسی‌های آزاداندیشی، خروجی و نتایج آن در جامعه است

قائم‌مقام وزیر علوم در افتتاحیه اجلاس آزاداندیشی، بر خروجی مطلوب کرسی‌های آزاداندیشی با تکیه بر برقراری رابطه بین علم، عقل و عمل تاکید کرد.
کد خبر : 116522

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدسعید تسلیمی، قائم‌مقام وزیر علوم در مراسم افتتاحیه همایش اولین دوره تربیت استاد با موضوع آزاد اندیشی دینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد گفت: «توفیقی شد که در حضور آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در باب آزاداندیشی صحبت کنیم. این دوره‌ها قرار است محصولی مثل تربیت استادانی که آزاداندیشی را ترویج دهند، ارائه کند. بعد از این دوره‌ها به آزمون عمل می‌رسیم، یعنی باید در جست‌وجوی مصادیق و تطبیقات عملی آزاداندیشی باشیم. آنچه در مقوله کرسی‌های آزاداندیشی ضروری است، خروجی آن است. یعنی باید دید که چه دستاوردهایی را به جامعه ارائه می‌دهد.»


او افزود: «دانشگاه مورد توجه همه است و همه مردم از دانشگاه انتظار دارند. این پدیده مبارک نیز در دانشگاه‌ها در حال‌ ادامه پیدا کردن است. اگر رابطه‌ای بین علم، عقل و عمل ایجاد شود، نتیجه خوبی به دست می‌آوریم.»


تسلیمی گفت: «این نتایج باید در انتها بر روی کارکردها و عملکردها تاثیر بگذارد تا فرآیند تکمیل شود. همه صحبت‌ها باید از جایی که آغاز می‌شود به یک سرانجام برسند که پاسخگوی انتظارات اخلاقی، کرداری، تفکری و... جامعه باشد. وقتی در همه این موارد به دانشگاه چشم دوخته می‌شود، دانشگاه هم باید در این زمینه موشکافی داشته باشد.»


او ادامه داد: «امیدواریم چنین اجلاس‌هایی شروع خوبی باشد تا دانشگاه بتواند رسالت خود را به خوبی انجام دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر