صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
در گفت وگو با آنا

سرمربی سابق تیم ملی: ملی پوشان باید با شهامت بیشتری بازی کنند/ نباید حریفان ایران را بزرگ نشان داد

جلال طالبی گفت: در بازی مقابل چین، تیم ملی در خط هافبک مشکلات زیادی داشت و از نبود یک بازیکن طراح در خط میانی رنج می‌برد و به همین دلیل تک مهاجم تیم در موقعیت‌های گلزنی زیادی قرار نگرفت.
کد خبر : 116370

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی دور دوم رقابت های انتخابی جام جهانی روسیه به مصاف چین رفت و در یک دیداری که سرتر از حریفش بود نتوانست دروازه چینی‌ها را باز کند و در نهایت با کسب 1 امتیاز این بازی در پایان دور دوم بازی ها با 4 امتیاز بعد از ازبکستان 6 امتیازی در مکان دوم جدول جای گرفت.


جلال طالبی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد بازی روز گذشته تیم ملی مقابل چین گفت: «تیم ملی در بازی مقابل چین عملکرد بهتری نسبت به بازی اولش مقابل قطر داشت ولی این عملکرد برای فوتبال ایران قابل قبول نیست. ما به عنوان تیم اول آسیا در مقابل چینی قرار گرفتیم که در فوتبال این قاره حرفی برای گفتن ندارد و می‌توانستیم با ارائه یک بازی بهتر 3 امتیاز بازی را کسب کنیم.»


وی ادامه داد: «در بازی مقابل چین، تیم ملی در خط هافبک مشکلات زیادی داشت، از نبود یک بازیکن طراح در خط میانی رنج می‌برد و به همین دلیل تک مهاجم تیم در موقعیت‌های گلزنی زیادی قرار نگرفت. متاسفانه در بازی روز گذشته تنها تاکتیک تیم ملی بردن توپ به کناره‌ها و سانتر کردن آن به سمت دروازه چین بود که هیچ ثمری هم برای ما نداشت. در حالی که تیم ایران اگر بخواهد کار را به اما و اگر نکشاند و راحت به جام جهانی صعود کند باید با شهامت بیشتری بازی کند.»


طالبی درباره ضعف تیم ملی در دو بازی این مرحله مقابل قطر و چین بیان کرد: «فوتبال یک کار تیمی است و اگر یکی از عناصر آن خوب کار نکند و نتواند سایرین را تغذیه کند، مشکلش کل تیم را فرامی‌گیرد. برای مثال در بازی روز گذشته مقابل چین هافبک‌های ما نتوانستند خوب توپ‌ها را پخش کنند و به همین دلیل مهاجم تیم از کار افتاد. اگر در یک بازی خط دفاع ما هم خوب کار نکند ضررش را خط هافبک می‌بیند. در دو بازی که تیم ملی مقابل چین و قطر انجام داد، مدافعان ما بسیار خوب عمل کردند و مشکلات اصلی در خط هجومی و هافبک بود.»


سرمربی سابق تیم ملی در مورد شانس صعود ایران به جام جهانی در گروه A رقابت‌ها گفت: «اشتباهی که در حال حاضر در تیم ملی صورت می‌گیرد بزرگ کردن حریفان برای بازیکنان است و ملی‌پوشان با وحشت وارد زمین می‌شوند. مثلا در بازی مقابل قطر همه می‌گفتند قطر از چند بازیکن خارجی خوب استفاده می‌کند، در حالی که این بازیکنان اگر کیفیت خوبی داشتند در کشور خودشان بازی می‌کردند. ما نباید تیم‌ها را بزرگ کنیم و خودمان در این گروه از همه تیم ها سرتر هستیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر