صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۵ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
محموله پرندگان وحشی در دام یگان حفاظت محیط زیست استان تهران:

کشف ۴۵ قطعه پرنده وحشی زنده در خانه‌ای در استان تهران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از کشف ده‌ها پرنده وحشی زنده و تاکسیدرمی حیوانات وحشی در بازرسی از منزلی در سطح استان تهران خبرداد.
کد خبر : 11602

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نقی میرزاکریمی گفت: روز گذشته به دنبال بازرسی ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از منزلی که در آن پرندگان وحشی زنده نگهداری می‌شد تعداد زیادی پرنده وحشی و تاکسیدرمی حیوانات وحشی کشف شد.


وی افزود: طی بازرسی به عمل آمده ۵ خوتکا ابرو سفید،، ۳ اردک سرحنایی، ۲ اردک کاکلی، ۲ قو گنگ، ۲ فیلوش، ۲ اردک بلوطی و ۴ اردک ارده‌ای از این محل کشف و ضبط شد.


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه بیشتر پرندگان کشف شده از گونه‌های آبزی و کنار آبزی هستند ادامه داد: همچنین در این گشت و بازرسی۲ طاووسک، و ۴ تنجه، یک درنای طناز، ۲ آنقوت، ۲ فلامینگو، یک چنگر، ۲ خوتکا، ۲ غاز پیشانی سفید و ۲ قو فریاد کش نیز کشف و ضبط شد.


وی اظهار کرد: ۲ غاز کانادایی، ۲ قوی سیاه و ۳ اردک ماندرین نیز در این بازرسی کشف شدند که جز گونه‌های غیر بومی‌اند و از میان آن‌ها اردک ماندرین بیشتر در مناطق استوایی و گرمسیری زندگی می‌کند.


میرزا کریمی همچنین به کشف چند تاکسیدرمی حیوانات وحشی در این بازرسی اشاره کرد و افزود: نیم تنه تاکسیدرمی شده یک راس قوچ البرزی و تاکسیدرمی یک قطعه اردک سرسبز و یک قطعه کبک نیز در این بازرسی کشف و ضبط شد.


وی با بیان اینکه همه پرندگان کشف شده به کلینیک حیات وحش پارک طبیعت پردیسان منتقل شدند، تصریح کرد: متخلفان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.


فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران یادآور شد: گشت و پایش ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان تهران به طور شبانه‌روزی ادامه داشته و با هرگونه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی یا تخلفات شکار و صید برخورد قانونی خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست
ارسال نظر