صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بازدید معاون هنری از نمایشگاه آهنگ آفتاب:

دیدار کویر مفهوم عمیق تفکر

علی مرادخانی معاون وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری عصر روز یکشنبه از نمایشگاه آثار محمدرضا جوادی با عنوان آهنگ آفتاب در موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کرد.
کد خبر : 115922

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، علی مرادخانی معاون وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری عصر روز یکشنبه 14 شهریور ماه از نمایشگاه آثار عکس های کویرمحمد رضا جوادی با عنوان آهنگ آفتاب (کویر ایران، کانون تمدن ) در موزه هنرهای معاصر تهران بازدید کرد.


در این بازید که با حضور مجید ملانوروزی و محمدرضا جوادی انجام شد علی مراد خانی گفت: من امروز خیلی خوشحالم که از نمایشگاهی دیدن کردم که خیلی تاثیرگذار بود، نمایشگاه ها ی زیادی رو تا به حال دیدم شاید هم کارهایی از این قبیل رو . اما نگاهی که به این موضوع بود ، اون نگاه متفاوت، اون انتخاب های فوق العاده و زوایایی که معمولاً دیده نمی‌شود و این نمایشگاه چه قدر حس خوب ، شاعرانه و عارفانه ای داشت.


معاون هنری در ادامه گفت:مفهوم عمیق تفکر رو شما در کویر با این کارها به راحتی می توانید درک کنید.چه قدر زیباست وقتی نمایشگاه به انتها می رسد و آدم احساس می کند دوست دارد برگردد و یک بار دیگر این آثار را مرور کند و آن چه را که دیده یک بار دیگر تو ذهنش تحلیل کند. و من فکر می کنم کمتر نمایشگاهی این حس رو به آدم می دهد و باید تشکر کنم از آقای ملانوروزی و همکاران موزه که به فکر بودند و یک کار این چنینی را توانستند در مجموعه موزه هنرهای معاصر تهران که الان جایگاه بسیار خوبی در مجموعه فعالیت های این گونه برنامه ها دارد بیاورند.


همچنین مرادخانی در ارتباط با آثارگنجینه که در کنار آثارعکس های محمد رضا جوادی به نمایش درآمده است گفت: به نظرم می رسد که نمایشگاه ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد و آثاری که در کنار هم قرار گرفته واز هنرمندان بزرگی مثل سهراب سپهری، مارکو گریگوریان، پرویز کلانتری، غلامحسین نامی،جلال شباهنگی،دریا بیگی و... ، اینها همه تجمیعی از یک جریان کلی ونگاه به اون دارایی های ما ، گنجینه های ما و آن چیزی است که به هر حال ایران رو شاید با این مهر و با این ویژگی ها باید شناخت .


وی در پایان گفت: این برای من خیلی جالب بود و در صحبت هایی که با آقای جوادی کردیم این حس رو کاملاً به من می داد که چه قدر این مسائل قابل تحلیل و چه قدر زمین دریک جاهایی با سخاوت تمام ،دارایی های خودش رو به شما عرضه می کند و شما فقط باید بتونی واقعیت ها و زیبایی ها را در کنار هم ببینی که معمولاً کمتر اینگونه شاعرانه و عارفانه این دریافت ها به وجود می آید. به قول استاد امیر خانی که گفت خیلی ممنون که ما را به ضیافت دیدار چنین آثاری دعوت کرد.



همچنین روز یکشنبه حجت الاسلام والمسلمین احمد مازنی نماینده و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از نمایشگاه آهنگ آفتاب بازدید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر