صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵

نگهداری راه های کشور به سالیانه 2میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌گوید، در حالی که سالیانه برای نگهداری راه‌های کشور حداقل به 2میلیارد دلار نیازاست، سال گذشته مجموع اعتبارات ملی، استانی و کارکنان این سازمان کمتر از 20 هزار میلیارد ریال بود.
کد خبر : 115878

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از ایرنا، داود کشاورزیان روز دوشنبه در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت روسازی راه‌های شریانی کشور در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، افزود: سازمان راهداری نگهداری 85 هزار کیلومتر راه‌های غیرروستایی و 120 هزار کیلومتر راه روستایی را در کشور برعهده دارد.
وی با بیان اینکه سازمان راهداری سال گذشته برای نگهداری راه‌های کشور به پیمانکاران بدهکار شده است، یادآور شد: باید برای نگهداری راه‌های کشور اعتبارهای پایداری داشته باشیم تا این ثرون ملی بیش از پیش حفظ شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: استفاده از سامانه مناسب برای تعمیر و نگهداری راه سابقه بیش از یک دهه در وزارت راه و شهرسازی دارد تا بتوانیم برای نگهداری راه‌های مواصلاتی کشور از یک سیستم مدیریتی مناسبی استفاده کنیم.
کشاورزیان با بیان اینکه امروز شاهد رونمایی از پروژه سامانه مدیریت روسازی راه‌های شریانی کشور هستیم، گفت: هرچند که معتقدم هزینه نگهداری راه‌ها باید توسط کاربران و مصرف‌کنندگان پرداخت شود، اما اخذ عوارض از خودرو، جاده و سوخت مصرفی، اعتبار پایداری را برای نگهداری راه‌های کشور تامین می‌کند.
وی گفت: در صورتی که یک هزار ریال عوارض برای هر لیتر سوخت در نظر بگیریم سالیانه 50 تا 60 هزار میلیارد ریال منابع مالی پایدار برای نگهداری راه اختصاص می‌یابد.
کشاورزیان افزود: هم اکنون اخذ عوارض در آزاد‌راه‌ها بخشی از هزینه‌های سازمان راهداری را در نگهداری راه‌ها تامین می‌کند اما برای حفظ سرمایه‌های ملی باید منابع مالی پایداری در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در صورتی که هزینه‌های نگهداری راه‌ها را مردم پرداخت کنند، با انجام صرفه‌جویی‌ها و بهتر‌شدن وضعیت راه‌ها خیلی زود این هزینه‌ها به خود مردم بر می‌گردد.


انتهای پیام/

ارسال نظر