صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا

اعتصامی: کشتی فرنگی ما در حد درجه 2 و 3 جهانی است/ رئیس فدراسیون کشتی «پازاج» را قبول دارد

کارشناس کشتی ایران گفت: نتایج کشتی فرنگی در المپیک لندن تکرار نمی‌شود چون ما نمی‌توانیم این پتانسیل را فراهم کنیم که دوباره 3 مدال طلا را به دست آوریم.
کد خبر : 115804

محمود اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره معرفی گزینه‌های جانشینی محمد بنا در تیم ملی کشتی فرنگی گفت: «تصور من این است که هیچ‌کدام از گزینه‌های اعلام شده شانسی برای جانشینی محمد بنا ندارند و کسی که بیشترین بخت را برای تصدی سمت سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی دارد، احد پازاج است.»


او در مورد اینکه به چه دلیل شانس پازاج را بیشتر از دیگر گزینه‌ها می‌داند، عنوان کرد: «احد پازاج در تیم ملی کار کرده است. او در سال 2014 قهرمانی جهان را به ارمغان آورد و خاطرم هست در جلسه‌ای که با رسول خادم داشتم، او روی عملکرد پازاج رضایت داشت و اگر فشار شورای فنی کشتی فرنگی و وزیر ورزش نبود، خادم، محمد بنا را جایگزین احد پازاج نمی‌کرد چرا که بهانه کنار گذاشتن پازاج نتایج تیم وی در انتخابی المپیک ریو در لاس‌وگاس بود، جایی که حمید سوریان اسیر ناداوری شد و نتوانست بالای سکو برود تا تیم پازاج روی سکو برود. بنابراین من پازاج را جدی‌ترین شخص برای سرمربیگری می‌دانم و احتمالا با بازگشت رسول خادم از فرانسه، وی سرمربی می‌شود چون خادم برنامه‌‌های او را قبول دارد.»


کارشناس کشتی ایران درباره گزینه‌های مطرح شده برای سرمربیگری تیم کشتی فرنگی نیز بیان داشت: «حسن رنگرز خودش قهرمان جهان شده است. او در کشور مراکش سرمربی بوده و تجربه کار کردن را دارد. عبدالله چمن‌گلی که همواره دستیار سرمربی بوده و نمی‌تواند سرمربی شود. جمشید خیرآبادی در تیم ملی آذربایجان کار کرده و کارنامه مقبولی دارد. بعید می‌دانم دستمزد خوبی که در کشور آذربایجان می‌گیرد را رها کند و قراردادش را تمدید نکند.»


وی ادامه داد: «ناصرنوربخش در رده بزرگسالان مربی تیم ملی بوده و می‌تواند در حد مربی باقی بماند. احد پازاج هم کربلاست و روحش از اتفاقات کشتی فرنگی ایران بی اطلاع است. من فکر می‌کنم مجموعه این آدم‌ها در کنار هم یک خرد جمعی مناسب برای تیم ملی می‌شوند. هیچ‌کدام به تنهایی سرمربی کاملی برای تیم فرنگی نمی‌شوند.»


اعتصامی در مورد اینکه جای خالی بنا را می‌توان پر کرد، بیان داشت: «بنا در المپیک لندن کاری استثنایی کرد که البته امثال همین آقای خیرآبادی و نوربخش در کنارش بودند. البته باید بپذیریم که دیگر المپیک لندن تکرار نمی‌شود چون ما نمی‌توانیم این پتانسیل را فراهم کنیم که دوباره سه مدال طلا را به دست آوریم. این را با قاطعیت می‌گویم چون ساختن تیمی که در تمامی اوزان برترین‌‌ها کشتی بگیرند نیاز به تلاش زیادی دارد. این موضوع را کارشناسان کشتی بپذیرند که ساختن تیمی آماده نیازمند وقت زیاد است. باید خیلی تلاش شود تا استعدادهای ناب از سرتاسر ایران پیدا شوند و همواره در فرم خوبی باقی بمانند. قدرت کشتی فرنگی ما در حد درجه 2 و 3 جهانی است و برای رسیدن به بالاترین سطح باید چندین برابر امروز تلاش کرد.»


او در مورد اینکه پازاج چگونه می‌تواند کشتی فرنگی را موفق کند، تصریح کرد: «تنها راه موفقیت پازاج آوردن دوباره حسن بابک است، مدیر خوب تیم‌های ملی کشتی فرنگی که راهنمای مناسبی برای پازاج بود. رفتن بابک به کشتی فرنگی ما لطمه زد و بازگشت او به کشتی فرنگی کمک می‌کند. باید بپذیریم که به تعداد انگشتان دست مربیانی داریم که می‌توانند به کشتی فرنگی کمک کنند و این افراد هم باخرد جمعی به نتیجه می‌رسند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر