صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵

حوادث ترافیکی در کدام استان‌ها بیشتر است؟

دبیر کمیته کشوری پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر با اشاره به معضل این بیماری‌ها در کشور گفت: بیماری‌های غیرواگیر بویژه در کشورهای با درآمد اندک و متوسط مشهود است و بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور به‌ویژه در سنین جوانان یکی از مشکلات جدی است.
کد خبر : 115617

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، باقر لاریجانی در نشست مشترک وزرای راه و شهرسازی و بهداشت و امضای تفاهم نامه همکاری بین بخشی با هدف کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در ستاد وزارت بهداشت اظهار کرد: وضعیت بیماری‌های قلبی عروقی در ایران نسبت به دیگر کشورها مناسب نیست.


وی با بیان اینکه در دنیا سالانه ۱.۲ میلیون نفر دچار سوانح و حوادث ترافیکی می‌شوند، افزود: منطقه امرو (مدیترانه شرقی) پس از آفریقا بیشترین مرگ و میر از نظر سوانح و حوادث ترافیکی را در جهان دارد که شایع‌ترین قربانیان آن، رانندگان و سرنشینان خودرو و عابران پیاده هستند.


معاون وزارت بهداشت با اشاره به کاهش مرگ و میر حوادث ترافیکی در سال‌های گذشته، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۶ هزار نفر از مردم بر اثر این حوادث جان خود را از دست دادند و در کشور ما تعداد مرگ مغزی بالا است.


لاریجانی گفت: وضعیت مرگ و میر مردم در ایران به دلیل حوادث و سوانح ترافیکی از متوسط جهانی و منطقه بیشتر است و افراد جوان بیشتر جان خود را از دست می‌دهند که عمده‌ترین قربانیان هم سرنشینان خودروهای سبک، عابرین پیاده، راکبان موتور سیکلت و رانندگان هستند.


دبیر کمیته کشوری پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر از سرعت زیاد، عدم استفاده از کمربند ایمنی و وسایل ایمنی به عنوان عوامل خطر آفرین در بروز حوادث و سوانح یاد کرد و افزود: علی‌رغم اجباری شدن قانون بستن کمربند در ایران که کمک زیادی به کاهش آمار جان باختگان این حوادث کرد، اما فقط ۱۰ درصد از سرنشینان عقب خودرو اقدام به بستن کمربند می‌کنند و به همین دلیل بیشترین آمار مرگ و میر مربوط به سرنشینان عقب خودروست.


وی تصریح کرد: استان‌های فارس، خراسان رضوی و تهران بیشترین حوادث و سوانح ترافیکی را دارند و این آمار در استان تهران نگران کننده است، اما از نظر محل وقوع نیز در استان‌های هرمزگان و ایلام حوادث در مناطق و جاده‌های روستایی بالا است.


لاریجانی با اشاره به گزارش پزشکی قانونی، بیشترین مصدومان حوادث و سوانح ترافیکی را مربوط به استان‌های آذربایجان غربی، تهران، خراسان رضوی و فارس عنوان کرد و گفت: ۲۶ درصد از مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی در درون شهرها، ۶۵ درصد در جاده‌های برون شهری و هفت درصد در جاده‌های روستایی رخ می‌دهد.


وی با بیان اینکه در سند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر علاوه بر اهداف بین‌المللی، چندین هدف اختصاصی برای کشورمان در نظر گرفته شده است، افزود: یکی از اهداف اختصاصی ما در این سند، کاهش ۲۰ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح ترافیکی است و خوشبختانه همکاری مناسبی بین معاونت‌های وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارتخانه‌های مختلف وجود دارد و برای رسیدن به این هدف، وزارت راه و شهرسازی می‌تواند کمک بسیار بزرگی به ما و در تحقق این هدف کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر