صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد:

تاثیر سریال‌های تلویزیونی بر کاهش گرایش جوانان به ازدواج

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر ترویج ازدواج آسان گفت: صدا و سیما نباید به ارزش های مرفه گرایانه دامن بزند.
کد خبر : 115584

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از رادیو سخن، شهیندخت مولاوردی با اشاره به کاهش رغبت جوانان به ازدواج افزود: این مساله یک پدیده جهانی است و به نظر می‌رسد تغییرات سریع تکنولوژی و ارتباطات در این قضیه موثر است.


وی با بیان اینکه اقتصاد و وضعیت معیشت را نباید نادیده گرفت، به یکی از بندهای سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر انقلاب مبنی بر ایجاد نهضت فراگیر اشاره کرد و ادامه داد: این بند به ترویج و تشویق جوانان به ازدواج می‌پردازد و به رئیس قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده و تنها به دولت باز نمی‌گردد.


مولاوردی بر لزوم همگرایی کل نهادهای نظام تاکید کرد و گفت: بندهای مربوط به دولت در قالب سیاست‌های کلی جمعیتی تقسیم کار صورت می‌گیرد و دستگاه ‌های اصلی، همکار و معین مشخص شده‌اند و اگر نیاز به ارائه لایحه هستند، باید اجرایی شود.


وی با اشاره به اینکه در برخی رویه‌های قضایی به منظور تحکیم خانواده نیازمند تجدید نظر هستیم، بر نقش رسانه ملی در حوزه کاهش تجمل گرایی در خانواده‌ها صحه گذاشت و تاکید کرد: این موانع، ازدواج را به تاخیر می‌اندازد و مجموعه تدابیر باید در دستور کار باشد تا به هدف اصلی دست یابیم و امیدوار باشیم که نرخ رو به رشد کاهش ازدواج، به سمت پایین حرکت کند.


مولاوردی با بیان اینکه امروز نرخ ازدواج رو به کاهش گذاشته، ادامه داد: علت یا بحث مالی است یا شانه خالی کردن از تعهداتی است که ازدواج بر دوش جوانان بار می‌کند و باز می‌بینیم زنان و دختران بیشترین آسیب را می‌بینند.


وی نقش نهادهای فرهنگ ساز خاصه صدا و سیما و آموزش و پرورش را در ترویج ازدواج آسان متذکر شد و اضافه کرد: هم اینک چنین فرهنگی را نمی‌بینیم؛ گاه سریال یا آگهی‌هایی را شاهد هستیم که از ابتدا برای ایجاد جلوه‌های ویژه یک زندگی را در آپارتمان آن‌چنانی و وسایل یک زندگی مفرح نشان داده و نگاه جوانان را به ازدواج تغییر می‌دهد.


مولاوردی ادامه داد: نباید به ارزش‌های مرفه گرایانه دامن زد و از طرف دیگر جوانان امروزی نیز انتظار دارند آنچه می‌خواهند در اختیارشان قرار گیرد و امروز در فرهنگ سازی نیز به همگرایی بین نهادهای فرهنگی کشور نیاز داریم و به تنهایی کار صداوسیما نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر