صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۲۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا

مجتبی تقوی: نباید چین را دست کم گرفت/ چینی‌ها فوتبال ژاپن را الگوی خودشان قرار دادند

کارشناس فوتبال گفت: روش بازی کردن چینی‌ها به گونه‌ای است که هیچ خلاقیتی در بازی‌شان دیده نمی‌شود اما کاملا طبق برنامه ریزی و سیستم مربی بازی می‌کنند.
کد خبر : 115553

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی باید به مصاف چین برود. چینی‌ها که در بازی اول خودشان در کره جنوبی تن به شکست دادند در این بازی به دنبال کسب سه امتیاز بازی هستند تا بتوانند جایگاه خودشان را در جدول رقابت‌ها سروسامان ببخشند.


مجتبی تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد بازی روز سه شنبه تیم ملی مقابل چین گفت: «چینی ها در سال‌های گذشته از همه جهات در دنیا حرفی برای گفتن داشتند و تنها کمبود آنها در فوتبال بود که در سال‌های اخیر آنها با جذب مربیان و بازیکنان بزرگ و تراز اول دنیا توانستند فوتبال خودشان را از حالت رکود خارج کنند. حضور این بازیکنان در فوتبال چین قطعا به پیشرفت فوتبال ملی این کشور هم منجر شد و در بازی اول این تیم مقابل کره جنوبی هم شاهد بودیم که چینی‌ها بازی بسیار خوبی به نمایش گذاشتند و اگر بازی ادامه‌دار بود حتما به گل مساوی هم می‌رسیدند.»


وی ادامه داد: «تیم ملی در بازی مقابل چین کار سختی پیش رو دارد. بازیکنان باید در مرحله اول حواسشان را جمع کنند تا اسیر سرعت بازیکنان چینی نشوند. نکته دومی که بازیکنان ما باید به آن دقت کنند این مساله است که نباید تیم چین را دست کم گرفت. کره‌ای‌ها در بازی اول مقابل این تیم در نیمه دوم این اشتباه را کردند و چین را دست‌کم گرفتند و دو گل هم دریافت کردند. ما نباید اشتباه کره‌ای‌ها را تکرار کنیم و این تیم را دست کم بگیریم.»


تقوی در خصوص سایر حریفان ایران در گروه A رقابت‌های انتخابی جام جهانی روسیه بیان کرد: «در این مرحله هیچ تیمی برای ما آسان نخواهد بود. شاید در ظاهر سوریه را یک تیم از پیش باخته شده به حساب بیاوریم اما سوری‌ها با اینکه کشور جنگ‌زده‌ای هستند اما فوتبال خوبی بازی می‌کنند و خلاقیتی که در بازی به کار می‌برند به مراتب بیشتر از تیم‌هایی مثل چین است. روش بازی کردن چینی‌ها به گونه‌ای است که هیچ خلاقیتی در بازی‌شان دیده نمی‌شود اما کاملا طبق برنامه ریزی و سیستم مربی بازی می‌کنند.»


وی افزود: «قطری‌ها هم به مانند سایر کشورهای حوزه خلیج فارس با سرمایه گذاری زیادی که در فوتبال کردند و جذب بازیکنان کشورهای دیگر توانستند رونقی به فوتبال خودشان ببخشند و در بازی اول این تیم مقابل ایران هم شاهد بودیم که چقدر فوتبال خوبی ارائه دادند. قطری‌ها در چند سال اخیر از ژاپنی‌ها الگو گرفتند و با جذب مربیان بزرگ دنیا سیستم فوتبال خودشان را تغییر دادند. البته چینی‌ها هم همین روش را در پیش گرفتند. این روش سالیان گذشته در اروپا توسط اسپانیا، آلمان و انگلستان پیاده شد و الان کشورهای آسیایی این روش را اجرا می‌کنند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر