صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۴ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵

بازگشایی کتابخانه واحد اسلامشهر با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی

کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر بازگشایی شد.
کد خبر : 115514

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر صبح امروز (یکشنبه 14 شهریور) با حضور مهندس میترا هاشمی طباطبایی مدیر کل گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی، زهرا نجف‌زاده رئیس اداره نشر کتب علمی و امور کتابخانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمودرضا اسفندیار رئیس واحد اسلامشهر و جمعی از مسئولان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و واحد اسلامشهر در سایت مرکزی این واحد دانشگاهی بازگشایی شد.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر کتاب و کتابخوانی را شالوده توسعه یافتگی جوامع دانست و خاطرنشان کرد: «کتاب و کتابخوانی منجر به توسعه انسان در مرحله اول و سپس در جامعه می‌شود، چرا که توسعه یافتگی ابتدا از درون انسان آغاز شده و سپس در جامعه تسری می‌یابد.»


اسفندیار با توجه به جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام، از اهمیت ویژه آن در جوامع و بویژه جوامع اسلامی سخن گفت و خواستار توجه بیش از پیش بدین مهم شد.





وی با قدردانی از دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فنآوری دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر همکاران وی در توجه به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در واحدهای دانشگاهی، ترغیب جوانان، به ویژه دانشجویان به کتاب و کتابخوانی را از جمله اولویت‌های واحد اسلامشهر بیان کرد که در راستای سیاست‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود.



مدیر کل گسترش علم و علم‌سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با توجه به اهمیت کتابخانه‌ها در به روز کردن علم موجود، بر انجام تمهیدات لازم در تشویق دانشجویان به استفاده از منابع ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی در هر دو حوزه مکتوب و الکترونیک تاکید کرد.


هاشمی طباطبایی با قردانی از مسئولان واحد اسلامشهر در بازسازی مطلوب و بازگشایی کتابخانه این واحد دانشگاهی، از استقبال مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در این راستا خبر داد.



در ادامه ی این مراسم، پس از تجلیل از رئیس و سه کارمند فعال کتابخانه واحد اسلامشهر، نشست علمی «اصالت سنجی مجلات معتبر» با سخنرانی مدیر کل گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن کنفرانس این واحد دانشگاهی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر از سال 1381 در سایت مرکزی این واحد دانشگاهی راه اندازی شد و اکنون پس از بازسازی و تجهیز، دارای بیش از 100 هزار نسخه کتاب و سند به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی است.


این کتابخانه که در فضایی بالغ بر 600 متر مربع دایر شده، دارای سالن مطالعه در دو بخش خواهران و برادران است و در عین حال سالن دیگری هم برای مطالعه دانشجویان دکتری و ارشد در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر