صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۵ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا

محمود یاوری: تماشاگران تیم ملی شاید به خاطر نکونام محروم شوند/ چین برای ما ناشناخته است

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: بار اصلی تیم ملی روی دوش لژیونرهای ما بود و آنها هم تنها دو روز قبل از شروع بازی به تمرینات اضافه شدند و این مساله باعث عدم هماهنگی بین بازیکنان شد.
کد خبر : 115171

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال ایران در اولین بازی دور دوم رقابت‌های جام جهانی در ورزشگاه آزادی مقابل قطر قرار گرفت و در حالی که تا دقیقه 93 نتیجه صفر بر صفر مساوی بود، با اشتباه دروازه‌بان قطر فرصت برای مهاجمان ایران فراهم شد تا گل اول بازی را به ثمر برسانند و بعد از آن هم علیرضا جهانبخش زننده گل دوم ایران بود تا شاگردان کی‌روش با کسب سه امتیاز دقایق پایانی مقابل قطر برای بازی دوم راهی چین شوند.


محمود یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد بازی اول تیم ملی مقابل قطر در دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی گفت: «تیم ملی قطر در بازی مقابل ایران بسیار حرفه ای‌تر از ما بازی کرد و نشان داد که در چند سال اخیر چه پیشرفتی در فوتبال کرده‌ است. اکثر ملی‌پوشان ایران در بازی اول از شرایط آمادگی به دور بودند و اصلا مشخص نبود که در این مدت چه تمریناتی را انجام می‌دادند که اینگونه بازی کردند.»


وی ادامه داد: «بار اصلی تیم ملی روی دوش لژیونرهای ما بود و آنها هم تنها دو روز قبل از شروع بازی به تمرینات اضافه شدند و این مساله باعث عدم هماهنگی بین بازیکنان شد. در هر صورت باید خوشحال باشیم که روی اشتباه دروازه‌بان قطر موفق شدیم گل بزنم و سه امتیاز بازی را کسب کنیم. البته نباید منکر کار حرفه‌ای کی‌روش شد. سرمربی تیم ملی همان کاری را که مقابل کره‌ای‌ها در کره انجام داد را در بازی مقابل قطر اجرا کرد و از همین برنامه هم نتیجه گرفت.»


عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در رابطه با بازی دوم تیم ملی مقابل چین در پکن بیان کرد: «من بازی کره جنوبی مقابل چین را تماشا کردم. چینی‌ها در این بازی به مراتب بهتر از تیم کره بازی کردند و اگر فرصت‌های گلزنی خودشان را وارد دروازه می‌کردند به راحتی از سد کره می گذشتند. این تیم چین با تیمی که ما در موردش فکر می کردیم آسمان تا زمین فرق دارد و می‌تواند برای ما مشکل ساز شود.»


وی افزود: «ما به سیستم فوتبال قطر آشنایی کامل داشتیم و می‌دانستیم که در دقایق بازی چه برنامه‌هایی را اجرا می کنند اما فوتبال چین برای ما ناشناخته است و هیچ آشنایی به نحوه بازی آنها نداریم. چینی‌ها تیم بسیار سرعتی دارند که می‌توانند در نقاط مختلف زمین با سرعت بالا، ملی‌پوشان ما را جا بگذارند و باید حواسمان به بازیکنان سرعتی این تیم باشد.»


یاوری در خصوص حرکات جواد نکونام بعد از زدن گل اول تیم ملی که باعث بهم خوردن جو مسابقه شد، گفت: «من سال‌ها با جواد نکونام در تیم پاس کار کردم و اصلا به خاطر ندارم که جواد بخاطر حرکات ناشایست کارتی را دریافت کرده باشد اما در بازی مقابل قطر بی‌تجربگی کرد و اصلا از او انتظار نداشتم که بخواهد چنین حرکتی را انجام دهد و شاید این حرکت نکونام، باعث محرومیت تماشاگران تیم ملی در بازی بعدی در ورزشگاه آزادی شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر