صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴

هشدار سازمان عفو بین‌الملل نسبت به خشونت فزاینده علیه فعالان حقوق زنان در افغانستان

سازمان عفو بین‌الملل روز سه شنبه اعلام کرد فعالان زن افغان که برای بهبود وضع حقوق بشر در کشورشان فعالیت می‌کنند با خشونت‌های روزافزون، از جمله ارعاب، تجاوز جنسی و ترور مواجه اند.
کد خبر : 11482

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از آسوشیتدپرس از کابل، این سازمان که دفتر آن در لندن است در گزارش جدید خود که در کابل پایتخت افغانستان منتشر شد از مقامات افغان انتقاد و اعلام کرد هم دولت و هم جامعه بین‌المللی فعالان زن را به‌رغم دستاوردهای یک دهه گذشته به حال خود‌‌‌ رها کرده‌اند.


عفو بین الملل بر اساس مصاحبه با بیش از ۵۰ نفر از فعالان مدافع حقوق زنان و بستگان آن‌ها در سرتاسر افغانستان اعلام کرد مقامات افغان به طور پیوسته تهدیدات علیه زنان را نادیده می‌گیرند یا از مقابله با این تهدیدات خودداری می‌کنند.


«سالیل شتی» (Salil Shetty)، دبیر کل عفو بین الملل به خبرنگاران گفت: «عدم حمایت از فعالان زن در افغانستان تکان‌دهنده است.»


وی افزود از میان ۵۰ پرونده که عفو بین‌المللی بررسی کرد فقط در یک مورد دستگیری صورت گرفته است. در بقیه موارد مقامات افغان یا شکایات را نادیده گرفته‌اند یا از آن‌ها غفلت کرده‌اند.


عفو بین الملل در گزارش خود افزود برغم حمایت‌های حقوقی، فعالان مدافع حقوق زن افغانستان که خشونت‌ها یا حملات را به مراجع ذی‌صلاح گزارش می‌دهند، صرفا به سبب ساکت نماندن با خطر بیشتری مواجه‌اند.


افغانستان به‌طور مرتب یکی از بد‌ترین کشورهای جهان برای زنان معرفی شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر