صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
نشست خبری ابتکار در کرمانشاه:

احیای تالاب‌های کشور در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال می‌شود

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه برای احیا همه تالاب‌های کشور برنامه وجود دارد، گفت: احیای آن‌ها در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.
کد خبر : 11475

به گزارش گروه اجتماعی آنا، معصومه ابتکار امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب افزود: برنامه‌های متعددی در حال اجرا و در دست تکمیل است که با اجرای آن‌ها می‌توان به احیای بسیاری از تالاب‌های کشور امیدوار بود.


وی با ابراز تاسف از اینکه خشکسالی‌های سال ۹۳ خسارات زیادی به تالاب‌های کشور وارد کرده است، یادآور شد: اما بارندگی‌های مناسب اواخر سال گذشته و همچنین اوایل امسال توانست به سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور برای احیای آن‌ها کمک خوبی کند.


ابتکار با اشاره به اینکه تالاب‌های «فراح» و «هیرمند» از خشک شدن نجات پیدا کردند و هم اکنون نیز کار آبگیری تالاب هورالعظیم خوزستان در حال اجراست، گفت: کار احیای دریاچه ارومیه نیز در حال پیگیری است و امیدواریم در سال جاری بتوانیم مشکل آن را حل کنیم.


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور تصریح کرد: اقدامات خوبی هم برای نجات تالاب پریشان در استان فارس در حال انجام است به گونه‌ای که تاکنون بیش از ۱۰۰ حلقه چاه غیرمجاز مجاور آن مسدود شده و از برداشت‌های غیرمجاز نیز جلوگیری شده است.
وی، اصلاح الگوی کشاورزی، تغییر مدیریت الگوی کشت و مشارکت‌های مردمی را از جمله راهکارهایی عنوان کرد که به وسیله آن‌ها می‌توان تالاب‌ها را از خشک شدن نجات داد.
ابتکار همچنین در خصوص رودخانه قره‌سو کرمانشاه گفت: برای احیای این رودخانه باید شورایی نظیر آنچه که در سال ۸۲ برای کارون و زاینده رود تشکیل شد، فعال شود و در این شورا منابع آلودگی آب مشخص و برنامه‌های لازم برای رفع این آلودگی انجام گیرد که در این صورت می‌توان ظرف مدت دو تا سه سال آینده شاهد بهبود وضعیت این رودخانه بود.
وی همچنین با اشاره به ابلاغ ممنوعیت شکار در کشور در سال گذشته، از ادامه این ممنوعیت در سال جاری و به منظور حفظ گونه‌های مختلف حیوانات و پرندگان خبر داد.
بر اساس این گزارش، دیدار با کارکنان محیط زیست استان، دیدار با استاندار و معاونان، نشست با سازمان‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست، بازدید از سایت بازیافت زباله‌های خانگی (سراب قنبر) و حضور در نشست شورای اداری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور به کرمانشاه بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر