صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
محسن رهامی:

کمیته انتخابات اصلاح‌طلبان کشور را به 11 منطقه انتخاباتی تقسیم کرد/ دفاتر استانی ائتلافی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل ایجاد می‌شود

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت که کل کشور را به 11 منطقه تقسیم کردیم و دفاتر استانی ائتلافی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرای معتدل ایجاد می‌شود.
کد خبر : 11464

محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره آخرین اخبار کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار کرد: در کمیته انتخابات شورای هماهنگی برای اینکه بتوانیم فعالیت‌های خود را در سرتاسر کشور توسعه دهیم، با هماهنگی تهران و استان‌ها در حال تشکیل کمیته انتخابات در استان‌ها هستیم.


وی افزود: کل کشور،غیر از تهران که یک منطقه ویژه است، به 11 منطقه یعنی هر سه استان یک منطقه تقسیم و برای هر منطقه یک مسئول تعیین شده است.


رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد: ما در حال سامان دادن شورای هماهنگی و کمیته‌های انتخابات استان‌ها هستیم. طبق این تصمیمات، استان‌ها با دبیران شورای هماهنگی و احزاب اصلاح‌طلب غیر عضو در شواری هماهنگی و همچنین شخصیت‌های تأثیرگذار در انتخابات مانند نمایندگان ادوار در کمیته انتخابات گرد هم می‌آیند.








احزاب در تهران دفتر دارند اما اگر بخواهند در استان‌ها فعال شوند، باید با فرمانداران و استانداران نظر دهند. ما به این موضوع اعتراض کردیم که فرمانداران و استانداران نمی‌توانند درباره صلاحیت افراد تعیین شده در استان‌‌‌ها نظر دهند

رهامی ادامه داد: همچنین در تهران کارگروه‌های ویژه زنان و اقلیت‌های دینی سامان گرفته و احکامشان صادر شده است. علاوه بر اصلاح‌طلبانی که با ما همکاری داشتند نیروهای معتدل اصولگرا را نیز شناسایی می‌کنیم تا بتوانیم ترکیبی را به وجود آوریم که حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم شود.


وی در پاسخ به این سؤال که «آیا وزارت کشور توانسته فضا را برای فعالیت انتخاباتی احزاب فراهم کند؟» ادامه داد: پیش از سال، نشستی با معاون سیاسی وزیر کشور داشتیم و مفصل برای همکاری توضیح دادیم. احزاب در تهران دفتر دارند اما اگر بخواهند در استان‌ها فعال شوند، باید با فرمانداران و استانداران نظر دهند. ما به این موضوع اعتراض کردیم که فرمانداران و استانداران نمی‌توانند درباره صلاحیت افراد تعیین‌شده در استان‌‌‌ها نظر دهند.


رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خاطرنشان کرد: وقتی ما پروانه از وزارت کشور گرفتیم دیگر انتصابات با مسئولان احزاب است. در آن جلسه آقای مقیمی به ما قول‌ دادند که این مشکل را حل کنند.


رهامی اضافه کرد: اگر این مشکل حل شود. احزاب را به سمتی خواهیم برد که همه تشکل‌‌های اصلاح‌طلب و اصولگرای معتدل با هم ائتلاف کنند و بر اساس قانون احزاب، هزینه‌ها و درآمدها در انتخابات در دفاتر قانونی ثبت شود تا از ورود پول‌های کثیف که مطرح می‌شود، ممانعت شود. الان واقعا مشخص نیست هزینه‌های انتخابات چگونه تأمین می‌شود. اگر دفاتر رسمی با نظارت وزارت کشور در استان‌ها به وجود آید و هزینه‌ها به صورت مشخص در این دفاتر ثبت شود، بسیاری از مشکلات و شائبه‌ها برطرف خواهد شد. وزارت کشور قول داده است که این فضا را فراهم کند.


وی در پاسخ به این سؤال که «آیا وزارت کشور و معاون سیاسی وزیر کشور این پتانسیل را دارند که بتوانند انتخابات پرشور و آرام را برگزار کنند؟» گفت:‌ دولت آقای روحانی و وزارت کشور این توانایی را دارد که فضا را برای انتخابات پرشور کند. ما هم انتظار زیادی نداریم فقط می‌خواهیم شرایط برابر برای احزاب به وجود آید. آقای مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور فردی شناخته شده در میان سیاسیون است و می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر