صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
مدیر برنامه سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت عنوان کرد

گسترش پوشش طرح غربالگری شنوایی نوزادان در سراسر کشور

مدیر برنامه سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت گفت: درحال حاضر غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش حدود 60 درصد درکشور توسط سازمان بهزیستی در حال اجراست و در نظر داریم پوشش این طرح گسترش یابد.
کد خبر : 114571

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت،سعید محمودیان، مدیر برنامه سلامت گوش و شنوایی وزارت بهداشت افزود: در کارگاه آموزشی کشوری غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، به بررسی وضعیت موجود برنامه غربالگری شنوایی نوزادان ایران پرداخته شد و کارشناسان در قالب سه گروه کاری در مورد اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان هم زمان با طرح هیپوتیروییدی نوزادان در مراکز و پایگاه‌های بهداشتی کشور نظرات خود را مطرح کردند.


وی هدف از این کارگاه را استفاده از نظرات کارشناسان محیطی به‌عنوان طرح موفق در نظام سلامت در اجرایی شدن برنامه سلامت گوش و شنوایی عنوان کرد.


سعید محمودیان گفت: در حال حاضر غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش حدود 60 درصد درکشور توسط سازمان بهزیستی در حال اجرا است و در نظر است با تفاهم‌نامه به امضاء رسیده میان سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پوشش برنامه و نظام مراقبت و پایش‌ها در سراسرکشور ارتقاء یابد.


وی افزود: در این راستا دستورالعمل کشوری برنامه غربالگری شنوایی نوزادان کشور با همکاری دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت و معاونت امور فرهنگی و دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی تهیه و تدوین شده که به‌زودی جهت اجرا در سراسر کشور ابلاغ خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر