صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۷ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴

تحلیل لس‌آنجلس تایمز درباره تفاهم هسته‌ای سوئیس

روزنامه لس آنجلس تایمز در تحلیلی نوشت: علت اصلی مخالفت با توافق هسته‌ای ایران ترس از این است که مبادا ایران به تعهدات خود پایبند نماند.
کد خبر : 11455

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از لس‌آنجلس تایمز، «استیون اشپیگل»، در تحلیلی که در این روزنامه نوشت، گفته «مهم‌ترین علت مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران، ترس از پایبند نماندن ایران به تعهدات خود و تلاش برای گسترش توان هسته‌ای خود است.»


«اشپیگل» درادامه تحلیل خود می‌نویسد: مخالفان توافقنامه هسته‌ای ایران در این راستا به توافق با کره شمالی و عدم پایبندی این کشور به تعهدات خود استناد می‌کنند اما آن‌ها فراموش کرده‌اند که کره شمالی حتی پس از آنکه به یک قدرت هسته‌ای تبدیل شد نتوانست به یک قدرت منطقه‌ای بدل شود زیرا آمریکا با کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و فیلیپین پیمان‌های دفاعی مهمی به امضا رسانده بود.


اکنون هم اگر ما به ایرانیان اعتماد نداریم می‌توانیم پیمان‌های مشابهی با اسرائیل و کشورهای عربی که نگران فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند، امضا کنیم. آمریکا می‌تواند در کنار توافق با تهران با این کشور‌ها هم پیمانی به امضا برساند مبنی بر اینکه حمله ایران به هر کدام از این کشور‌ها به منزله حمله به آمریکا محسوب خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر