صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
دارنده مدال برنز المپیک ریو در گفت‌وگو با آنا؛

بنا روی کاغذ شانس زیادی برای کشتی‌گیرانش قائل بود/ افتخارات او قابل چشم‌پوشی نیست/ می‌خواهم در 120 کیلو کشتی بگیرم

قاسم رضایی گفت: ناراحتی و گریه‌های محمد بنا در برزیل به دلیل عملکرد بد کشتی گیران بود.
کد خبر : 114204

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های المپیک ریو نتوانست نتایج درخشان لندن را تکرار کند و با کسب دو مدال برنز توسط سعید عبدولی و قاسم رضایی به کارش در این رقابت‌ها پایان داد.


قاسم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نتایج کشتی فرنگی ایران در المپیک ریو گفت: «این المپیک هم با تمام بدبیاری‌هایش برای کشتی فرنگی ایران تمام شد و می‌توانست نتایج تیم بهتر از این باشد اما متاسفانه نشد. چیزی که برای مردم مهم است نتیجه است و نتیجه ما نسبت به لندن خوب نبود. ما تمام تلاش خودمان را کردیم که بهترین نتیجه را کسب کنیم اما اتفاقاتی رقم خورد که این امر محقق نشد.»


وی در مورد اینکه چه اتفاقاتی افتاد که نتایج لندن در ریو تکرار نشد، افزود: «نتایج لندن طبق یک برنامه‌ریزی خوب توسط کادر فنی و مسئولان فدراسیون به دست آمد. وقتی یک نهالی کاشته نشود چگونه توقع میوه دادن از آن را باید داشته باشیم. قطعا کارهایی برای تیم سال 2012 صورت گرفت که با کسب سه مدال طلا، بهترین نتیجه را کسب کردیم اما در ریو این کارها انجام نشد و متاسفانه نتایج آن را هم دیدیم.»


رضایی افزود: «اگر به دنبال دلایل شکست کشتی فرنگی ایران در ریو هستیم باید تک تک اوزان را موشکافانه بررسی کنیم. فرصتی که محمد بنا برای آماده‌سازی تیم ملی داشت بسیار کم بود. در حالی اکثر تیم‌ها فرصت 2-3 ساله برای آمادگی داشتند، بنا تنها می‌بایست در کمتر از یک سال تیم را آماده المپیک می‌کرد. بنا روی کاغذ شانس زیادی برای بچه‌ها درنظر گرفت اما متاسفانه بعضی مسائل باعث شد تا نتیجه خوبی حاصل نشود.»


دارنده مدال برنز المپیک ریو در مورد انتقاد بعضی از کارشناسان کشتی مبنی بر اعزام کشتی‌گیران مسن به رقابت‌های المپیک ریو اظهار داشت: «المپیک میدان باتجربه‌هاست و ورزشکارانی که در المپیک شرکت می‌کنند باید از تجربه بالایی برخوردار باشند تا مرتکب کوچکترین اشتباه نشوند. شاید هر مربی دیگری هم جای محمد بنا بود این نفرات را به المپیک اعزام می کرد. ضمن اینکه در این رقابت ها ناداوری‌های زیادی علیه تیم ملی کشتی فرنگی صورت گرفت و شاید اگر این ناداوری‌ها نبود تعداد مدال‌های ایران بیشتر می‌شد.»


وی در خصوص گریه های محمد بنا بعد از شکست فرنگی‌کاران در المپیک ریو گفت: «محمد بنا یکی از مفاخر کشتی ایران است که تاکنون افتخارات زیادی برای کشتی ایران به دست آورد. افتخارات بنا هیچ وقت قابل چشم پوشی نیست و قطعا دوست داشت نتایج ریو مانند لندن باشد و ناراحتی و گریه هایش هم به دلیل عملکرد بد کشتی گیران بود.»


قهرمان المپیک لندن در مورد خداحافظی‌اش از دنیای کشتی بیان کرد: «شرایط بدنی من به گونه ای است که باید یکسال استراحت کنم. بعد از استراحت قصد دارم یک وزن بالاتر بروم و در وزن 120 کیلوگرم کشتی بگیرم، بخاطر اینکه وزن کم کردن برای من سخت است و بخاطر شرایط سنی خودم، می خواهم در وزن 120 کیلو ادامه دهم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر