صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴

مبارزه و دیپلماسی در میدان جام جهانی کشتی

اتحادیه جهانی کشتی به اهمیت سیاسی جام جهانی کشتی آزاد در لس آنجلس اشاره کرد و این ورزش را میدانی برای مبارزه ورزشی و همچنین صلح و دیپلماسی معرفی کرد.
کد خبر : 11401

به گزارش گروه ورزشی خبر گزاری آنا، و به نقل سایت اتحادیه جهانی کشتی، در حالی که از روز شنبه جام جهانی کشتی آزاد در لس آنجلس آمریکا آغاز می‌شود، اتحادیه جهانی کشتی به اهمیت سیاسی این رویداد اشاره کرد.
UWW در این باره نوشت: در حالی که آمریکا از لحاظ سیاسی با روسیه در تضاد است و تنها چند روز از توافق بین‌المللی هسته‌ای با ایران می گذرد یک بار دیگر میدان جام جهانی کشتی به کانون یک رقابت ورزشی بر پایه دیپلماسی تبدیل شده است. ورزش کشتی نمایشی مهم در فراهم ساختن میدان صلح آمیز بین کشورهایی که با یکدیگر در تضاد هستند، خواهد داشت.
در جام جهانی سال گذشته روسیه و اوکراین در حالی که درگیر جنگ بودند، کشتی‌گیرانشان برابر هم قرار گرفتند و رابطه ورزشی غیر قابل باوری را به نمایش گذاشتند. در حالی که این کشورها در بحران با یکدیگر قرار داشتند ورزشکارانشان بر روی تشک‌های کشتی با یکدیگر دست دادند و پرچم‌هایشان را مبادله کردند و در نهایت در شب مسابقات شام را در کنار یکدیگر خوردند.
الکساندریس کریستاکیس ، سرپرست تیم کشتی روسیه سال گذشته پس از جام جهانی گفت: " این رقابت‌ها یک فرصت بزرگ بود تا روسیه و اوکراین را به یکدیگر نزدیک‌تر کند."
اتحادیه جهانی کشتی در ادامه این گزارش نوشت: تاریخچه دیپلماسی در کشتی به جام جهانی 2013 نیز بر می‌گردد جایی که فدراسیون کشتی ایران این رقابت‌ها را در تهران میزبانی کرد و رکورد حضور بیش از 10 هزار تماشاگر در سالن مسابقات را بر جای گذاشت. مبارزه‌ بین ایران و آمریکا در کانون توجهات این رویداد قرار گرفته بود. دو کشوری که از لحاظ سیاسی با هم در تضاد بودند، ورزشکارانشان بر روی تشک با یکدیگر رقابت کردند که ایران به پیروزی شش بر یک مقابل آمریکا رسید.
در آن مسابقه جردن باروز تنها پیروزی آمریکا را به دست آورد، اما از سوی تماشاگران ایرانی به گرمی پذیرفته شد و به طرز عجیبی مورد تشویق قرار گرفت.
باروز در آن سال پس از جام جهانی به USA TODAY گفت: "ما سیاستمدار نیستیم. ما عضو سازمانی بشردوستانه نیستیم. ما کشتی‌گیر هستیم."
به نظر می‌رسد جام جهانی 2015 نیز بار دیگر این رابطه صلح آمیز ورزشی را بین کشورهایی که از لحاظ سیاسی با یکدیگر در تقابل هستند توسعه دهد.
تیم‌های آمریکا و کوبا اخیرا برنامه‌ای تدارک دیده اند که تا در سایه توافق سیاسی اخیر کشورهایشان مسابقات مختلفی داشته باشند تا روابط دیپلماتیکشان را بهتر کنند.
نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی در آستانه جام جهانی آمریکا گفت: " ما انتظار برگزاری یک رویداد موفقیت آمیز دیگری را داریم. ما همچنین ارزش این مسابقه جوانمردانه بین کشورهایی که برخی اوقات در تنش سیاسی هستند را می‌دانیم. جام جهانی نمایشی بزرگ از اهمیت ارزش‌ها در ورزش کشتی است."


انتهای پیام/

برچسب ها: کشتی ورزش ایران
ارسال نظر