صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

چرت نیمروزی قدرت یادگیری را افزایش می‌دهد

به گفته محققان، چرت نیمروزی در طول ساعات مطالعه می تواند به یادگیری بهتر کودک کمک کند.
کد خبر : 113365

به گزارش گروه اجتماعی آنا از مهر، به گفته محققان دانشگاه لیون فرانسه، چرت کوتاه کودکان در طول زمان مطالعه می‌تواند به آنها کمک کند تا مطالب مطالعه شده را سریع‌تر به خاطر آورند و یادگیری مجدد برایشان آسان شود به گونه‌ای که حتی تمرین‌های درسی را تا شش ماه بعد هم به خاطر می‌آورند.


طبق فرضیه این محققان، خواب بین ساعات درس خواندن می‌تواند فرآیند یادگیری مجدد را بسیار موثرتر کند در حالیکه از تلاش بیشتر برای به خاطر سپردن اطلاعات می‌کاهد.


استفانی مازا، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که فاصله انداختن بین فرآیند مطالعه با چرت‌های کوتاه دو فایده به همراه دارد: کاهش زمان سپری شده برای یادگیری مجدد و حصول اطمینان از حفظ بلندمدت مطالب.»


محققان برای رسیدن به این نتیجه گیری، 40 فرد بزرگسال فرانسوی را به طور تصادفی به گروه خواب یا گروه بیدار تخصیص دادند. در جلسه اول به تمامی شرکت کنندگان 16 جفت کلمه فرانسوی-سواحیلی نشان داده شد.


بعد از مطالعه هر جفت کلمات به مدت 7 ثانیه، کلمه سواحیلی نشان داده می شد و شرکت کنندگان باید ترجمه فرانسوی آن را می‌گفتند. سپس جفت کلمه درست به مدت 4 ثانیه نشان داده می‌شد.


هر کلمه‌ای که درست ترجمه نشده بود مجددا نمایش داده می‌شد تا در نهایت درست تایپ شود.


12 ساعت بعد از جلسه اول، شرکت کنندگان مجددا همین تست یادآوری را انجام دادند. شرکت کنندگانی که بین جلسات خوابیده بودند، به طور میانیگن 10 کلمه از 16 جفت کلمه را به خاطر آوردند. در حالیکه افراد گروه بیداری، در حدود 7.5 کلمه را به خاطر آورده بودند.


نتایج همچنین نشان داد این وضعیت به خاطر آوردن کلمات تا 6 ماه همچنان ادامه داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر