صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
در دیدار رئیس دانشگاه تهران با سفیر اروگوئه مطرح شد

رئیس بزرگترین دانشگاه جمهوری اوروگوئه به ایران می‌آید/ دانشگاه تهران خواستار همکاری در زمینه آب، محیط‌زیست و انرژی

دکتر محمود نیلی‌ احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران با خوآن کارلوس اخدا، سفیر اروگوئه برای تقویت همکاری‌های علمی و تبادل استاد و دانشجو با دانشگاه‌های این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 113224

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، محمود نیلی‌احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران در این دیدار به فعالیت گسترده بین‌المللی این دانشگاه و امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی جهان اشاره کرد و بر افزایش مبادلات اثرگذار و گسترش همکاری بین دو طرف از طریق طرح‌های اجرایی پس از امضای یادداشت تفاهم تأکید کرد.


نیلی احمدآبادی، با استقبال از سفر آتی رئیس بزرگترین دانشگاه جمهوری اروگوئه به ایران، خواستار گسترش همکاری در زمینه مسائلی از جمله آب، محیط‌زیست، انرژی، تغییرات آب وهوایی، و نظایر آن شد.


خوآن کارلوس اخدا، سفیر اروگوئه هدف از دیدار خود را آشنایی بیشتر با دانشگاه تهران در آستانه سفر آتی رئیس دانشگاه جمهوری مونته ویدئو اوروگوئه، که بزرگترین دانشگاه آن کشور است، اعلام کرد.


سفیر جمهوری شرقی اوروگوئه گفت: «به ‌رغم مسافت طولانی بین دو کشور، ظرفیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. دانشگاه‌های کشور ما در زمینه کشاورزی قوی هستند. ما صادر کننده خمیر کاغذ هستیم و در تولید سایر محصولات مانند برنج و تولیدات جنگلی به دلیل باران‌های فراوان و دانش تخصصی از جایگاه خوبی برخورداریم.»


او از پیشرفت‌های علمی ایران، به‌ویژه در زمینه‌های نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی تقدیر کرد و از ارتباط بین علم و صنعت، تجربه‌های موفق و پیشرفت‌های گسترده در زمینه علم و فناوری ایران یاد کرد.


او گفت: «با توجه به حضور بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو و تجارب علمی ارزنده در دانشگاه جمهوری اوروگوئه، به گسترش همکاری‌ها امیدواریم.»


دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، در این دیدار آمادگی دانشگاه تهران را برای همکاری‌های مشترک در زمینه زبان و ادبیات فارسی و زبان وادبیات اسپانیولی اعلام و با توجه به امکان ارائه برخی درس‌ها به زبان‌های غیرایرانی در کنار زبان فارسی، همکاری در سایر رشته‌ها و تبادل استاد و دانشجو را مثبت ارزیابی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر