صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

توزیع غذای گرم از سوی هلال احمر ترکیه میان مردم جرابلس سوریه

هلال احمر ترکیه پس از کنترل شهر جرابلس در استان حلب از سوی ارتش آزاد سوریه، میان مردم این شهر غذای گرم توزیع کرد.
کد خبر : 113151

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، شب گذشته (جمعه) کاروان هلال احمر که حامل غذای گرم شامل برنج و گوشت٬ دوغ و نان برای 5 هزار نفر بود٬ پس از خنثی شدن مین‌های کارگذاشته شده داعش در گذرگاه مرزی کارکامیش وارد جرابلس شد و اقدام به توزیع غذای گرم میان آوارگان سوری کرد.


این در حالی است که هلال احمر ترکیه اعلام کرده که آمادگی دارد در عید قربان (12 سپتامبر/22 شهریور) نیز میان آوارگان جرابلس سوریه غذای گرم توزیع کند.


هلال احمر ترکیه افزود: «در مرحله نخست، 20 عامل اجرایی این اقدام را انجام دادند و تلاش می‌کنیم در مراحل بعدی نیازهای اولیه آن‌ها ازجمله پوشاک و غذا را مرتفع کنیم.»


یگان‌هایی از نیروهای ویژه ارتش ترکیه با هماهنگی نیروهای هوایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا چهارشنبه گذشته اقدام به حمله نظامی به شهر جرابلس واقع در شمال سوریه کردند. هدف از این حمله، پاکسازی این شهر و مناطق مرزی از گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش عنوان شده است.


علاوه بر این ترکیه قصد دارد مانع ورود آوارگان جدید از سوریه به خاک ترکیه شود و قصد دارد کمک‌های بشردوستانه را در داخل سوریه و میان مردم این مناطق توزیع کند.


پس از به کنترل کامل در آمدن شهرستان جرابلس استان حلب توسط ارتش آزاد سوریه و پاکسازی آن از عناصر گروه تروریستی داعش٬ در میدان شهدای این شهر غذای گرم توزیع کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر