صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴

«جبوری» خواستار ایفای نقش فعال‌تر روسیه در حل امور منطقه‌ای شد

رئیس پارلمان عراق که به مسکو سفر کرده است در دیدار با وزیر امورخارجه روسیه خواستار افزایش همکاری‌های دوجانبه و نیز گسترش ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به عراق در جنگ با تروریست‌ها شد.
کد خبر : 11298

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «عین‌العراقیه»، «سلیم جبوری» رئیس پارلمان عراق روسیه را به ایفای نقشی پررنگ‌تر در حل و فصل امور مربوط به خاورمیانه و سهیم شدن در حل بحران و اختلاف برخی کشورهای منطقه فراخواند.


براساس این گزارش، «سلیم جبوری» رئیس پارلمان عراق که عصر روز گذشته (دوشنبه) عازم مسکو شده بود، با «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.


در بیانیه‌ای که دفتر «جبوری» منتشر کرد، آمده است: در خلال این دیدار دو طرف به بررسی اوضاع منطقه‌ای و تحولاتی که در برخی کشورهای منطقه در حال رخ دادن است پرداختند.


رئیس پارلمان عراق تاکید کرد که عراق نقطه تلاقی شرق و غرب منطقه است و این موضوع باعث شده است تا امکان ایجاد ائتلاف‌هایی با آن به‌وسیله برخی کشورهای جهان و نیز توجه به این کشور به دلیل موقعیت خاصش به‌وجود آید.


در این دیدار راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور بررسی و بر نقش روسیه به‌ویژه در زمینه ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به عراق در جنگ با تروریست‌ها تاکید شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر