صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵

آمریکا از حمله ترکیه به سوریه حمایت کرد

سخنگوی کاخ سفید با اعلام حمایت آمریکا از اقدامات ترکیه در سوریه گفت: «آمریکا از مدتی پیش ترکیه را تشویق کرده است تا برای بستن مرزهایش با سوریه و به طور ویژه در این بخش از مرز اقداماتی قاطع  انجام دهد.»
کد خبر : 112836

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جاش ارنست گفت: «از اقدامات ترکیه درباره سوریه حمایت می‌کنیم.»


جاش ارنست در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید: من می‌خواهم نظر شما راجع به عملیات نظامی ترکیه در سوریه جویا شوم، آیا آمریکا در این عملیات و یا برنامه‌ریزی آن مشارکت دارد و سئوال دیگر من این است که آیا شما نگران تنش بین ترکیه و کردها نیستید؟ گفت: «شما به چند موضوع پیچیده در داخل سوریه اشاره کردید. به نظرم اگر بخواهم به طور مستقیم به سئوال شما پاسخ بدهم باید بگویم که آمریکا از مدتی پیش ترکیه را تشویق کرده است تا برای بستن مرزهایش با سوریه و به طور ویژه در این بخش از مرز اقداماتی قاطع انجام دهد.»


وی افزود: «در جریان سفر پاییز سال گذشته رئیس‌جمهوری آمریکا به آنتالیا این موضوع در دیدار وی با رئیس‌جمهوری ترکیه مطرح شد. حقیقت این است که اقدامات جدید ترکیه نشانه‌ای از پیشرفت در این زمینه است. حتی در جریان دیدار پاییز سال گذشته، اوباما اعلام کرد که اگر ترکیه نیاز پشتیبانی و حمایت آمریکا و ائتلاف داشته باشد ما آماده‌ایم و خوشحال می‌شویم که این پشتیبانی را فراهم کنیم زیرا بستن مرزها یک اولویت راهبردی است.»


ارنست تصریح کرد: «بخشی از این موضوع به خاطر این است که خطوط امدادرسانی داعش در این بخش از مرز صورت می‌پذیرد و بستن این بخش از مرز بخشی از تلاش‌های راهبردی ما محسوب می‌شود. همکاران من در وزارت دفاع می‌توانند جزئیات بیشتری درباره پشتیبانی‌های نظامی فراهم شده برای اقدامات صورت گرفته از طرف ترکیه مهیا کنند.»


وی تأکید کرد: «همانطور که می‌دانید آمریکا از امکانات و قابلیت‌هایی برخوردار است که می‌تواند در این موقع ارزشمند باشند. هم‌پیمانان ما در ناتو و ترکیه مشارکت قابل توجهی در مبارزه با داعش داشته‌اند.»


وی افزود: «شما به موضوع تنش بین ترکیه و جمعیت کرد منطقه اشاره کردید، باید بگویم که این تنش از مدت‌ها پیش وجود داشته است. این موضوعی است که مطمئنا ما آن را زیر نظر خواهیم داشت. آمریکا به طور قاطع و شدید هرگونه اقدام تروریستی را محکوم کرده است. از طرف دیگر نیروهایی در داخل سوریه هستند که نیروهای کرد در میان آنها وجود دارند که مشارکت قابل توجهی در مبارزه ما با داعش داشته‌‌اند. لازم به گفتن نیست که ما شاهد اوضاع پیچیده‌ای هستیم که به آن توجه داریم و آن را زیر نظر داریم.»




انتهای پیام/

ارسال نظر