صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۸ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
در گفت‌وگو با آنا؛

رضوی‌یزدی: احساس در هاله قرار داشتن، چالش مسئولان در نظام اسلامی است

حجت‌الاسلام رضوی‌یزدی معتقد است مهمترین چالش جمهوری اسلامی این است که مسئولان خود را در هاله‌ای احساس کنند و بر این اساس کسی نباید بر عملکرد آنها نقد و نظارت داشته باشد.
کد خبر : 1128

حجت‌الاسلام سید محمد رضوی‌یزدی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه "امام خمینی(ره) به عنوان معلم اخلاق همیشه بر مبارزه با هوای نفس تکیه داشتند"، اظهار کرد: اگر مسئولان ما به سمت مادیات و خواسته‌های نفسانی گرایش پیدا کنند، انقلاب آسیب می‌بیند و ضربه می‌خورد. این خطری بود که امام(ره) نسبت به آن هشدار می‌داد. از این رو هر فردی که مسئولیت کوچک و بزرگی در انقلاب و جمهوری اسلامی دارد، باید از خواسته‌های دلش و گرایش‌های مادی فاصله بگیرد وگرنه به انقلاب لطمه می‌زند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مهمترین چالش پیش روی انقلاب در سی و ششمین جشن پیروزی تصریح کرد: مهمترین چالش جمهوری اسلامی این است که مسئولان خود را در هاله‌ای نگه دارند و کسی نتواند بر عملکرد آنها نقد و نظارت کند. چون آنچه می‌تواند از انحرافات جلوگیری کند نظارت عامه مردم بر عملکرد مسئولان است. اگر مردم بتوانند بر عملکردها نظارت داشته باشند و به راحتی نقادی کنند و نسبت به ایرادات و اشتباهات تذکر بدهند، آن وقت اشتباهات برطرف می‌شود.


حجت‌الاسلام رضوی یزدی در گفت‌وگو با آنا درباره تلاش عده‌ای برای پیاده کردن نیروهای اصیل از قطار انقلاب ادامه داد: این جریان ریشه در تاریخ دارد؛ چراکه بعد از مرگ حضرت رسول(ص) نیز عده‌ای سعی داشتند مهره‌های اصلی و یاران پیامبر را کنار گذاشتند. در واقع این افراد که در شکل‌گیری تفکر انقلاب نقشی نداشتند در تلاش هستند که بر سفره آماده بنشینند و از نعمت‌های آن بهره‌مند شوند. برای این کار هم سعی دارند پایه‌گذاران انقلاب و افرادی را که برای انقلاب زحمت کشیدند، شکنجه شدند و بعد از پیروزی خون دل خوردند را کنار بگذارند چرا که اینها مزاحم بهره‌مندی مادی نامشروع نورسیده‌ها هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر