صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۴

لاوروف: برای احیای روند سیاسی در یمن رایزنی می‌کنیم

وزیر امورخارجه روسیه گفت که درباره بحران یمن و احیا روند سیاسی در این کشور با طرف‌های مختلف از جمله عربستان سعودی رایزنی می‌کنیم.
کد خبر : 11277

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم»، «سرگئی لاوروف» روز گذشته (دوشنبه) در کنفرانسی خبری گفت: برای تغییر روند نظامی در یمن به روند سیاسی و انتقال به مرحله گفت‌وگو، با ریاض رایزنی می‌کنیم.


وی طرف‌های یمنی را به پایان دادن به جنگ و درگیری و بازگشت به روند سیاسی و تلاش برای ایجاد وفاق ملی دعوت و از افزایش شمار غیرنظامیان قربانی جنگ یمن، تخریب تاسیسات زیربنایی غیرنظامی به‌دنبال تجاوز هوایی عربستان و ائتلاف عربی انتقاد کرد.


وزیر امورخارجه روسیه با تاکید بر گام‌های پیشین مسکو برای حل بحران یمن که با استقبال برخی طرف‌ها مواجه شد، از مشارکت روسیه و دیگر قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای دوست یمن برای پایان دادن به بحران این کشور سخن به میان آورد و گفت: برخی طرف‌ها هنگام اجرای توافق‌های پیشین برای حل بحران یمن، به جای تلاش برای تحقق وفاق ملی، برای کسب امتیازات بیشتر تلاش کردند.


وی خواهان درس گرفتن از گذشته و از سرگیری روند گفت‌وگوی ملی واقعی همه طرف‌های یمنی شد و تاکید کرد که این امر امکان‌پذیر است.


انتهای پیام/

برچسب ها: لاوروف یمن
ارسال نظر