صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۷ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) :

شهرداری زمین و مجوز بدهد مشکل مسکن مددجویان را حل می‌کنیم

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در صورتی که شهرداری زمین و مجوز بدهد مشکل مسکن مددجویان را حل می‌کنیم و این توانمندی را داریم که نسبت به ساخت مسکن برای این افراد اقدام کنیم.
کد خبر : 112416

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شورای اسلامی شهر تهران، سیدپرویز فتاح در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از اظهارات اعضای شورای شهر درباره عملکرد کمیته امداد، اظهار کرد: اینکه فقر ریشه آسیب‌هاست جمله درستی است ولی چرا فقر ایجاد می‌شود؟ مسائلی مانند رکود، تورم، قاچاق و دیگر معضلات اجتماعی موجب تولید فقر در جامعه می‌شود.
وی درباره تذکری مبنی بر ساماندهی املاک کمیته امداد امام خمینی (ره)، اظهار کرد: اگر موردی درباره املاک کمیته امداد وجود دارد آن را اعلام کنید و بررسی خواهیم کرد.
فتاح بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) و شهرداری تهران به صورت هماهنگ فعالیت می‌کنند و تاکنون به درخواست‌هایی که کمیته امداد داشته است شهرداری پاسخ مثبت داده و توانسته‌ایم نسبت به حل مشکلات اقدام کنیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: ما مشکل مددجویان تهرانی کمیته امداد را حل می‌کنیم و شهرداری نیز زمین و مجوز به ما بدهد و ساخت این مسکن‌ها را به کمیته امداد بسپارد که اگر مشکل زمین و مجوز حل شود کمیته امداد این توانمندی را دارد که مددجویان را خانه‌دار کند.
وی گفت: در حال حاضر ما در ساختمان سوهانک ساکن نیستیم و در ساختمانی واقع در آزادی هستیم که البته شهردار تهران برای خرید ساختمان سوهانک وارد شد ولی نهایتاً نتوانستیم معامله کنیم و با دولت معامله کردیم.
فتاح بیان کرد: در کشور 200 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد که یک میلیون حامی دارند یعنی به ازای هر یک یتیم 5 حامی وجود دارد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: اکثر این حامی‌ها در تهران ساکن هستند و به دیگر نقاط کشور کمک می‌کنند.
وی یادآور شد: خانواده‌ 35 هزار زندانی تحت پوشش کمیته امداد است و اگر مواردی نیز معرفی شوند با توجه به ضوابط و قوانین مورد حمایت کمیته امداد قرار خواهند گرفت.
فتاح گفت: در ایام ماه مبارک رمضان باغ موزه قصر را در اختیار کمیته امداد قرار دادند که عملکرد خوبی در آن ایام داشتیم.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: برای فروش تولیدات مددجویان نیز قسمت‌هایی از مترو را در اختیار کمیته امداد قرار داده‌اند که نسبت به اشتغال‌زایی مددجویان و ایجاد بسترهای لازم اقدام شده است.
وی تصریح کرد: 53 هزار تومان حداقل مستمری کمیته امداد به مددجویان است که دولت برای 4 میلیون نفر مددجو مستمری پرداخت می‌کند و مابقی اعتبارات کمیته امداد صرف دیگر خدمات از جمله درمان می‌شود البته ناگفته نماند که دولت علی‌رغم مستمری‌ها سبد کالا نیز به مددجویان ارائه می‌کند.
فتاح گفت: البته با تمام رسیدگی‌ها و عملکردها در ارائه خدمت به مددجویان کمیته امداد ناکام هستیم و باید به سمتی پیش برویم که مددجویان خود بر روی پای خود بایستند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: درآمد کمیته امداد از صندوق‌های صدقات در تهران 42 میلیارد تومان و در کل کشور 280 میلیارد تومان در سال 94 بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر