صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۸ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵

بهره‌برداری از ۴۴۰ کیلومتر راه به مناسبت هفته دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۴۱۲ کیلومتر راه و بزرگراه، ۱۴ کیلومتر راه آهن و ۱۴ کیلومتر آزادراه به مناسبت هفته دولت خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید با وجود کمبود منابع مالی تلاش داشته تا با اولویت‌بندی پروژه‌ها و آغاز نکردن پروژه جدید در حوزه زیربناهای حمل و نقل، طرح‌های نیمه تمامی را که سال‌ها از آغاز آنها می‌گذرد، به اتمام رساند.
کد خبر : 112316

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، در اولین روز از آغاز هفته دولت، معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این هفته را فرصت مناسبی دانست که دولت تدبیر و امید می‌تواند با ارایه عملکرد به مردم، چگونگی اقدامات خود را در معرض قضاوت عمومی قرار دهد.


علی نورزاد انتخاب شعار اقدام و عمل ملت-دولت؛ امیدوار و استوار را توسط دولت برای این هفته فرصتی برای تعامل بیشتر دولت و ملت عنوان کرد و افزود: بایستی مشکلات و موانع پیش رو به صورت صریح به مردم اعلام شود و اقدامات صورت گرفته دولت نیز در شرایط موجود تشریح شود تا بتوان در رابطه با چگونگی عملکرد دولت تصویر صحیحی را به دست آورد.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه کمبود منابع مالی، شروع پروژه های متعدد بدون توجیه اقتصادی و در‌ نظر گرفتن منابع مالی مورد نیاز، بدهکاری به پیمانکاران، وجود قراردادهای کارشناسی نشده و ... را از جمله مشکلات حوزه زیرساخت های حمل و نقل در ابتدای دولت دانست و گفت: ما ابتدا برای حل مشکل کمبود منابع و پرداخت بدهی پیمانکاران به یافتن راه حل‌های تامین منابع خارج از بودجه دولتی پرداختیم. استفاده از فاینانس، سرمایه‌گذاری های خارجی، اسناد خزانه اسلامی، اوراق مشارکت و... از جمله راه‌هایی است که در پیش گرفته و باعث رفع شدن بخشی از مشکلات شده است.


نورزاد اضافه کرد: از سوی دیگر با بازنگری طرح های زیرساختی حمل و نقل و مطالعه و کارشناسی مجدد پروژه ها مانع از ادامه روند غیرکارشناسی پروژه ها شدیم. همچنین با بررسی قراردادهای موجود همچون قرارداد راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان و اصلاح آن تلاش کردیم تا منافع حداکثری کشور در این قراردادها تامین شود.


نورزاد ادامه داد: تغییر رویکرد و نگاه به پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل و وارد شدن مفاهیمی چون حقوق شهروندی، مسئولیت اجتماعی، معماری و منظر راه و... به حوزه زیربناهای حمل ونقل در این دوره نشان از رویکردهای تازه‌ای دارد که راه را در تعامل با انسان در نظر می‌گیرد و تلاش دارد تا مفاهیم جامعه شناسی را به حوزه راهسازی وارد کند.


معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به استراتژی تکمیل کریدورهای اصلی و ترانزیتی کشور اشاره و اضافه کرد: تکمیل کریدورهای اصلی کشور و اتصال تمامی استان ها به شبکه حمل و نقل ایمن در تعیین چشم اندازها و اهداف بلند‌مدت در حوزه زیربناهای حمل و نقل نقش اساسی داشته است که بهره‌برداری بیش از ۴۰۰ کیلومتر پروژه راه، آزادراه، راه آهن و بزرگراه به مناسبت هفته دولت را می‌توان در راستای این هدف دانست.


انتهای پیام/

ارسال نظر