صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۵
همزمان با هفته دولت اعلام شد؛

ثبت بیش از ٣ هزار اثر ادبی و هنری

معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم با ثبت بیش از ٣ هزار و ٢٧٦ اثر ادبی و هنری، رسیدگی به ٢٢٩فقره پرونده جریانی، لازم الاجرا شدن معافیت مالیاتی کتابفروشان، پیگیری تصویب لایحه حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط در دولت کارنامه درخشانی را به تصویر کشیده است.
کد خبر : 112307

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی گزارشی به اقدامات صورت گرفته در این معاونت اشاره کرد:


این وزارتخانه تلاش‌های فراوانی را برای اجرای برنامه های از پیش تعیین شده خود صورت داده که خوشبختانه با همت و تلاش کارکنان و همکاری فرهنگ وهنر بسیاری از وعده های داده شده امروز در آستانه چهارمین سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم محقق شده است.


با نگاهی گذرا به آمار و اسناد موجود می توان نتیجه گرفت که معاونت حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه نیز از نظر کمی و کیفی جهش و رشد قابل توجهی بوده است.


تهیه و تدوین برنامه ششم وزارت متبوع درحوزه پدافند غیرعامل و ارسال آن به سازمان پدافند غیرعامل، مستندسازی اموال وزارتخانه – ٣٥ مورد (گواهی ثبت کمیسیون مستندسازی به نفع وزارت متبوع صادر شده است ) اخذ سند تک برگی – ٣٠ مورد ( کاداستر ) از جمله این اقدامات است.


همچنین برگزاری اجلاس کارشناسان حقوقی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با حضور اساتید مجرب علم حقوق، ،پیگیری تصویب لایحه حقوق مالکیت ادبی هنری و حقوق مرتبط در دولت و لازم الاجرا شدن معافیت مالیاتی کتابفروشان از ابتدای سال ٩٣ تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مالیاتی کشور نیز از جمله مهمترین اقدامات شاخص این معاونت در دولت یازدهم به شمار می آید.


از آنجا که معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنگوی این وزارتخانه نیز می باشد، در این حوزه نیز با برگزاری کنفرانس های متعدد مطبوعاتی، ٦٠٠ مصاحبه انفرادی با مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری؛ ٢٠ مصاحبه و مناظره تلویزیونی در شبکه های مختلف صدا و سیما، ٤ مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما و باشگاه خبرنگاران؛٢٠ مصاحبه تلفنی با خبرنگاران رسانه فعال ظاهر شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر