صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۲ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵

ادامه بررسی آیین‌نامه اردوهای دانشجویی در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها

جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
کد خبر : 111946

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، این جلسه به بررسی «آئین‌نامه نحوه برگزاری اردوهای دانشجویی» اختصاص داشت و بخش‌های دیگری از این سند مورد بحث اعضا قرار گرفت.


دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در این جلسه گفت: «هدف اصلی باید رفع دغدغه دلسوزان کشور در این مورد باشد و مطمئن هستیم که دو وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ وجه تمایل به برگزاری اردوهای مختلط ندارند اما این اردوها با سوء استفاده از فضای دانشگاه انجام می‌شود.»


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «برخورد با این تخلفات و پیراستن فضای پاک دانشگاه از هرگونه رفتار خلاف اخلاق هدف اصلی ماست.»


مخبر دزفولی گفت: «بر اساس موازین اسلامی، تجسس ممنوع است اما وقتی عکس‌های این اردوها در فضای مجازی منتشر می‌شود، دیگر موضوع فرق می‌کند. به این منظور باید سازوکار جلوگیری و برخورد با این تخلفات به صورت روشن و واضح تبیین شود.»


پس از سخنان او اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها نظرات و پیشنهادهای خود را بیان کردند. تفکیک بین اردوهای فرهنگی و آموزشی، برخورد هماهنگ با متخلفین در داخل و خارج از دانشگاه، حفاظت و حراست از حیثیت دانشگاه‌ها در مقابل مفاسد و ناهنجاری‌های اخلاقی و انضباطی، در نظر گرفتن انعطاف لازم در آئین‌نامه برای جامعیت آن، معین شدن نهادهای ذی‎‌‌صلاح برای اعطای مجوز برگزاری اردوها و موظف شدن نهادهای انضباطی به برخورد با اردوهای مختلط از جمله مهم‌ترین این نظرات و پیشنهادات بود.


دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در این زمینه گفت: «باید در این مصوبه تکلیف همه برنامه‌های دانشجویی که خارج از دانشگاه برگزار می‌شوند، روشن شود.»


او افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ‌وجه اردوی مختلط برگزار نکرده است و با تمام توان با این موضوع برخورد خواهد کرد. قانونگذاری مجلس شورای اسلامی نیز می‌تواند برای برخورد جدی‌تر با متخلفان مثمرثمر باشد.»


پس از بحث و تبادل نظر اعضا، مقرر شد همه پیشنهادهای اعضا برای جمع‌بندی به کمیته مربوطه و دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها داده شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر