صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۶ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

فراخوان همایش ملی «سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی» منتشر شد

همایش ملی «سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی« با رسالت افزایش مسئولیت‌پذیری عمومی در حوزه سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود.
کد خبر : 111750

به گزارش گروه فرهنگی آنا، این همایش با تأکید بر جایگاه و اهمیت « نخبگان و مجامع علمی، سازمان های مسئول و افراد آگاه» در امر توسعه سواد رسانه ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر در دو بخش علمی- پژوهشی و ترویجی– کاربردی برگزار می شود.


برگزار کنندگان همایش به این شرح است: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران، موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران، پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی، رادیو سراسری ایران، شبکه آموزش سیما، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه سوره، موسسه آموزشی هدایت میزان، دانشگاه گفتمان انقلاب اسلامی، دانشکده خبر و دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها


ساختار نگارش مقالات و بیان ایده ها و گزارش ها


الف: بخش علمی - پژوهشی (ارائه نتایج مطالعات، تحقیقات و بررسی ها):


در مرحله اول چکیده مقالات متناسب با محورهای معرفی شده در 250 تا 350 کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، مقاله اصلی در قالب علمی پژوهشی در 6000 تا 8000 کلمه نگاشته می شود.


ب: ترویجی - کاربردی (گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب):


در مرحله اول چکیده گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب مشارکت کنندگان در 150 تا 250 کلمه به دبیرخانه همایش ارسال شده و در صورت تأیید کمیته علمی، گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب در قالب مقاله علمی تخصصی در 3000 تا 6000 کلمه نگاشته می شود.


معرفی و انتشار آثار برتر و برگزیده


- مقالات برتر ضمن ارائه در پانل های تخصصی، متناسب با کیفیت و امتیاز ارزیابی و نوع آن در نشریات علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی منتشر خواهد شد.


- گزارش ایده ها، دستاوردها و تجارب برتر علاوه بر پوستر در کارگاه های تخصصی همایش ارائه شده و به فراخور موضوع به نهادها و سازمان های سیاستگذار و حامی معرفی شده و در نشریات علمی تخصصی معرفی خواهد شد.


- تمامی مقالات و گزارش های علمی برگزیده در دو بخش مجزا در کتاب مقالات و گزارش های علمی همایش درج می شود.


جایزه مقالات، ایده ها و گزارش های برتر


متناسب با جایگاه احراز شده در همایش به برگزیدگان لوح تقدیر و جوایز ارزشمند نقدی اهداء خواهد شد.


مقاله برتر که بیشترین امتیاز را در مراحل داوری کسب نماید نشان سرآمد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از آن خود خواهد کرد.


مهلت ارسال آثار:


ارسال چکیده مقالات تا 15 شهریورماه 1395


ارسال متن کامل مقالات تا 15 مهرماه 1395


اهداف:


ارتقای حس مسئولیت پذیری نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان، طلاب و فعالان اجتماعی در حوزه تولید دانش سواد رسانه ای به شکل بومی و تبدیل آن به مهارت عمومی؛


معرفی فرصت ها و تهدیدهای رسانه های جمعی، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای از طریق آگاهی بخشی و توانمندسازی برای پیشگیری و مقابله با آسیب ها و مخاطرات؛


ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی بومی برای افزایش مهارت های عمومی در زمینه استفاده از رسانه های جمعی، رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای


موضوعات و محورها


الف: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی


سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، چیستی، چرایی، علل و زمینه های طرح و گسترش؛


شاخص های ارزیابی و اصول روش شناختی سواد رسانه ای؛


تجربه های سیاستگذاری سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛


سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی


ب: سیاست ها، راهبردها و برنامه های سواد رسانه ای با تأکید بر مسئولیت اجتماعی


نقد و ارزیابی سیاست ها، راهبردها و برنامه های گسترش سواد رسانه ای؛


الگوها و بایسته های سیاستی و کاربردی در ترویج سواد رسانه ای؛


آینده پژوهی سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در ایران و ترسیم چشم انداز مطلوب؛


سهم سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در پیوست های فرهنگی و اجتماعی


پ: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، اقدامات کاربردی و توسعه محور


نقش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی در توسعه پایدار؛


جایگاه و کارکرد سواد رسانه ای در توسعه؛


سواد رسانه ای، تنوع فرهنگی و زبانی؛


تامین منافع همگان از طریق مشارکت اجتماعی و سازمانی در نهضت سواد رسانه ای


ت: سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی؛ توانمند سازی جامعه


نقد و بررسی جایگاه سواد رسانه ای در نظام آموزشی پایه و پیشرفته؛


سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، الگوهایادگیری و الزامات؛


نقش رسانه ها در گفتمان سازی سواد رسانه ای؛


جایگاه سواد رسانه ای در ارتقاء محتوای رسانه ها


ث: آثار و نتایج سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی


جایگاه سواد رسانه‌ای و مسئولیت اجتماعی در تحقق گفتمان اقتصاد مقاومتی؛


سواد رسانه ای، منافع عمومی و مسئولیت های اخلاقی و انسان دوستانه؛


سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، امنیت و صیانت از حقوق شهروندی؛


نقش سواد رسانه ای در تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی


اولویت های مورد تاکید برای ارائه مقاله و گزارش های کاربردی


رسانه های دیجیتال: رسانه های بر خط، شبکه های اجتماعی، شبکه های پیام رسان، تلفن و رسانه های همراه و هوشمند، چند رسانه ای ها و نرم افزارهای دیجیتال، انیمیشن و محتوای چند رسانه ای؛


بازی های رایانه ای: بازی های رایانه ای و کنسولی، بازی های تلفن همراه، بازی های بر خط، بازی های جدی؛


رسانه های جمعی: مطبوعات، خبرگزاری ها، نشریات الکترونیک، سینما، رادیو و شبکه های ملی و ماهواره تلویزیونی


نحوه ارسال آثار


علاقه مندان جهت ارسال آثار می توانند مقالات و گزارش های خود را از طریق نشانی الکترونیک Mas.Info@Saramad.ir همراه با ذکر مشخصات کامل شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تماس و سطح تحصیلات علمی به دبیرخانه دائمی همایش سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی ارسال کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر به پورتال اینترنتیhttp://www.saramad.ir مراجعه نمایند.


انتهای پیام/

ارسال نظر