صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۴۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

پهپادی برای برنامه‌نویس‌ها

شرکت اینتل در همایش سالیانه خود از یک محصول تازه و منحصر به فرد رونمایی کرد که صرفا برای برنامه‌نویسان طراحی شده است و تا پایان سال به بازار خواهد آمد.
کد خبر : 110858

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Engadget، شرکت تکنولوژی اینتل که در ابتدای قرن بیست و یک با تولید پردازنده‌های کامپیوتری به جهان معرفی شد، در نشست سالیانه خود از دو پهپاد تازه رونمایی کرد که هر یک تجهیزات و ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارند. نخستین پهپاد یک کوادکوپتر بود که بنابر اعلام، صرفا برای کار برنامه‌نویسان طراحی شده است.


این پهپاد مجهز به دوربین «حس واقعی» اینتل، نرم‌افزار «آئرومپ» برای اجتناب از پرواز در مناطق ممنوع و آتش سوزی‌ست اما نرم‌افزار راهبری آن طوری طراحی شده که برنامه‌نویسان می‌توانند به سادگی نرم‌افزارهایی را که برای پهپادها تولید کرده‌اند، روی آن آزمایش کنند. اینتل نخستین شرکت‌ست که پهپادی را به‌طور تخصصی برای این هدف طراحی و ارائه کرده است. در این رونمایی زمان و قیمت مشخصی برای ورود به بازار این محصول اعلام نشد اما اینتل قول داد که تا پایان سال 2016 این پهپاد را برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قابل دسترسی خواهد کرد.


محصول رونمایی شده بعدی نیز یک پهپاد از نوع هگزاکوپتر بود. پهپاد «تایفونH» یک پهپاد سریع با تجهیزات کامل است که توسط DJI طراحی و ارائه شده است و مجهز به نرم‌افزار ضد تصادف است. این پهپاد می‌تواند با اتکا به تجهیزات «حس واقعی» خود، از برخورد با اشیاء و پهپادهای دیگر خودداری کند.


هر دو محصول تازه اینتل مجهز به نقشه‌های هوایی تازه هستند که براساس قوانین آمریکا طراحی شده تا از ورود پهپادها به مناطق ممنوعه جلوگیری کند. افزایش روزافزون مزاحمت‌های این پرنده‌های رباتیک کوچک برای خدمات دولتی و امدادرسانی موجب شده است تا استفاده از این نقشه‌ها و تجهیزات بازدارنده برای پهپادها اجباری شود و صاحبان پهپاد موظف به ثبت اطلاعات مالکیت خود باشند.


مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا



انتهای پیام/

ارسال نظر