صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۴

اعلام آمادگی آغاز فعالیت خطوط کشتیرانی ایران به اروپا و آمریکا

مدیر‌عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جو روانی مثبت پیش‌آمده پس از تفاهم سیاسی ایران با گروه 1+5 گفت: کشتیرانی ایران در حال آماده شدن برای فعال کردن خطوط دریایی خود با کشورهای اروپایی و آمریکایی است.
کد خبر : 11056

محمد حسین داجمر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه غیرفعال شدن خطوط کشتیرانی ایران با کشورهای اروپایی در شرایط تحریم به وارد آمدن خسارات فراوان به کشورمان منجر شد، افزود: تحریم‌ها موجب شد هزینه جابه‌جایی و حمل‌ونقل دریایی برای ایران به دلیل بسته بودن بنادر اروپایی بر روی کشتی‌های ایرانی به چند برابر افزایش یابد.


وی افزود: با برداشته شدن تحریم‌ها و باز شدن خطوط کشتیرانی ایران به مقاصد کشورهای اروپایی، هزینه‌های کشتیرانی ایران کاهش زیادی می‌یابد.


داجمر با اشاره به اینکه در گذشته خطوط کشتیرانی ایران در مسیر اروپا بسیاری از کشورهای حوزه مدیترانه را پوشش می‌داد، اظهار کرد: ایران در حال آماده شدن برای برقراری خطوط دریایی خود به اروپاست.


وی همچنین از راه‌اندازی خطوط دریایی ایران به مقصد کشورهای قاره امریکا و به ویژه کشورهای آمریکای شمالی خبرداد و تصریح کرد: پس از رفع تحریم‌ها بسته به میزان و نوع مبادلات تجاری با کشورهای آمریکایی، برنامه‌های جامعی برای فعال کردن خطوط کشتیرانی ایران با این کشورها در دست انجام داریم.



انتهای پیام/

ارسال نظر