صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
در جمع خبرنگاران

سخنگوی وزارت کشور خبر داد؛ جلسات مشترک وزارت کشور با شورای نگهبان درباره انتخابات الکترونیکی

سخنگوی وزارت کشور از آغاز مکاتبات و جلسات مشترک این وزارتخانه با شورای نگهبان به منظور برگزاری انتخابات الکترونیکی خبر داد و گفت: تلاش ما در وزارت کشور تأمین نظر شورای نگهبان درباره موضوعات نرم افزاری مربوط به برگزاری انتخابات الکترونیکی است.
کد خبر : 110388

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات الکترونیک اظهار کرد: سابقه برگزاری انتخابات الکترونیک به سال ١٣٩٠ و انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی باز می‌‌گردد که انتخابات ١٤ حوزه انتخابیه به صورت کاملاً الکترونیک برگزار شد و ١٩ منتخب آن با تأیید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، موفق به حضور در مجلس شورای اسلامی شدند.


وی افزود: ما در انتخابات دوره دهم با استناد و بهره‌گیری از سوابق قبلی تلاش کردیم تا انتخابات را در تمام کشور به صورت الکترونیک برگزار کنیم. با هماهنگی شورای نگهبان اقدامات زیادی برای تهیه زیرساخت‌های فنی و آموزشی در این باره انجام دادیم اما نهایتاً نظر شورای نگهبان برگزاری کل انتخابات به روش سابق بود.


سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: اکنون هم پیگیر این موضوع هستیم و مکاتبات و جلسات مشترک خود را با شورای نگهبان آغاز کرده‌ایم.


سامانی تصریح کرد: مواضع اخیر سخنگو و دبیر شورای نگهبان هم حاکی از تأیید دغدغه‌های صحیح وزارت کشور در زمینه برگزاری الکترونیک انتخابات است و به هرحال تلاش ما در وزارت کشور تأمین نظر شورای نگهبان درباره موضوعات نرم افزاری مربوط به برگزاری انتخابات الکترونیکی است تا ان‌شاءالله بتوانیم در راستای خواست و منفعت عمومی جامعه از این روش در انتخابات آتی بهره‌مند شویم.


انتهای پیام/

ارسال نظر