صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۴

رویترز: تاثیر تفاهم لوزان بر بازار نفت ایران ما‌ه‌ها طول خواهد کشید

رویترز می‌نویسد کارشناسان اعلام کرده‌اند که دستیابی ایران و کشورهای قدرتمند جهان به چارچوب توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، احتمالا باعث نخواهد شد صادرات نفت این کشور تا سال 2016 به میزان چشم‌گیری افزایش پیدا کند.
کد خبر : 11030

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رویترز در گزارشی به تاثیر تفاهم سوئیس بر بازار نفت پرداخت. رویترز نوشت بهای نفت در بازارهای آسیایی صبح روز دوشنبه بیش از یک دلار افزایش یافت.


شاخص بین المللی «برنت» روز پنجشنبه و پس از دستیابی دو طرف به توافق اولیه، پنج درصد کاهش پیدا کرد. بدین ترتیب، مسیر ایران برای صادرات بیشتر نفت به بازارهای جهانی در صورت دستیابی طرفین به توافق جامع تا ماه ژوئن هموار شد.


با این وجود تحلیلگران هشدار دادند افزایش بالقوه صادرات نفت ایران ممکن است چندین ماه به طول بینجامد و این موضوع تا پیش از سال 2016 محقق نخواهد شد.


تحلیلگران موسسه «مورگان استنلی» در این باره در یادداشتی اعلام کردند: «دورنمای بازار نفت حاکی از افول است، اما موافقتنامه نهایی رفع کامل تحریم ها (علیه ایران) همچنان با موانعی روبرو است. حتی در صورت دستیابی دو طرف به موافقت‌نامه نهایی، انتظار نداریم این موضوع تا پیش از سال 2016، هیچ گونه تاثیر فیزیکی بر بازار داشته باشد».


بر اساس آمارهای منتشر شده، نفت خام برنت برای تحویل در ماه می، با یک دلار و هفت سنت افزایش به رقم 56 دلار و دو سنت در هر بشکه رسید. همچنین این رقم برای نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه مه با 91 سنت افزایش به رقم 50 دلار و پنج سنت در هر بشکه رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر