صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۱۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
قائم مقام وزیر بهداشت خبر داد:

تصویب تامین منابع لازم برای پرداخت بدهی های سازمان بیمه سلامت در مجلس

قائم مقام وزیر بهداشت از تصویب ارتقای تامین 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به 8 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های سازمان بیمه سلامت خبر داد.
کد خبر : 109842

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر ایرج حریرچی یکی از اقدامات بسیار مهم کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس را تصویب ارتقای تامین 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به 8 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی های سازمان بیمه سلامت بیان کرد و گفت: از میان 8516 میلیارد اسناد ارسالی ما به سازمان های بیمه گر، 5433 میلیارد آن مربوط به سازمان بیمه سلامت ایرانیان است و امیدواریم این مصوبه بتواند بدهی‌های عمده سازمان بیمه سلامت را جبران کند.


وی اهمیت عملیاتی شدن این مصوبه را به اندازه سال اول اجرای طرح تحول سلامت و منابع مالی که برای این طرح پیش بینی شده بود بیان کرد.


قائم مقام وزیر بهداشت تحت پوشش بیمه قرار دادن 10 میلیون و 200 هزار نفر را یکی از عوامل افزایش هزینه‌های بیمه سلامت ایرانیان بیان کرد و افزود: این تعداد حدود 40 درصد، افراد تحت پوشش بیمه سلامت را بالا برد.


حریرچی افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت خدماتی که در گذشته به مردم ارائه می شد و هزینه هایش در خارج از بیمارستان از مردم دریافت می شد، تحت پوشش بیمه قرار گرفت که همین مسئله یکی دیگر از عوامل افزایش هزینه های بیمه سلامت است.


وی دلیل دیگر افزایش هزینه‌های سازمان بیمه سلامت را اصلاح تعرفه‌ها و پوشش خدمات فاقد تعرفه دانست و گفت: البته مورد اول یعنی بیمه شدن ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تاثیرگذارتر بود چرا که این موضوع در طی دو سال ۵۵۰۰ میلیارد هزینه برای بیمه سلامت در برداشت.


قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم با ۸۰۰۰ میلیاردی که از محل فروش اوراق مشارکت تصویب شده، سازمان بیمه سلامت بتواند به شرایط بدهی صفر نزدیک شود و البته همانطور که دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دستور دادند، در بودجه سال آینده هم پیش بینی‌های لازم برای هزینه‌های بیمه سلامت ایرانیان انجام شود.


حریرچی در پایان گفت: باید توجه کرد که این موضوع علاوه بر اینکه به طور مستقیم در حوزه سلامت تاثیرگذار است، می‌تواند از نظر جمع‌آوری نقدینگی و کمک به منابع مالی به نفع مردم موثر باشد و امیدواریم ابلاغ این مصوبه به نحوی باشد که بتواند در حدود یکی دو ماه آینده اجرایی شود


انتهای پیام/

ارسال نظر