صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۹ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

انتقاد فلاحت پیشه از عدم پاسخگویی هیات رئیسه به تقاضاهای تحقیق و تفحص

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی از عدم پاسخگویی هیات رئیسه به تقاضاهای تحقیق و تفحص انتقاد کرد.
کد خبر : 109643

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حشمت‌الله فلاحت پیشه در تذکری مستند به ماده 214 آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: ما تحقیق و تفحص در مورد قاچاق کالا، پرونده‌های حقوقی فیمابین ایران و آمریکا و روند رسیدگی دفتر حقوقی رئیس‌جمهور به این موضوع را به هیات رئیسه ارائه کردیم اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم و امیدواریم نتیجه هر چه سریعتر اعلام شود.


وی افزود: همچنین تحقیق و تفحصی در مورد موافقت‌نامه‌هایی که پس از برجام امضا شده نیز ارائه کردیم که هیات رئیسه به آن پاسخی نداده است.


نماینده مردم اسلام آباد غرب در تذکری مستند به بند 2 ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس در خصوص امور اداری، مالی و استخدامی مجلس اظهار کرد: این روزها نمایندگان مجلس نهم را در راهرو می‌بینیم که احساس می‌کنیم به آنها ظلم شده است. ما هم ممکن است روزی نماینده نباشیم، لذا باید آنها را درک کنیم.


وی یاد آور شد: کسانی که رای نیاوردند دو دسته بودند؛ یکی کسانی که ملاحظات را در نظر گرفتند و کارهای نظارتی نکردند و اکنون شغل و منصبی دارند و عده‌ای هم وظایف نظارتی انجام دادند و از مسئولان پرسش کردند که اینها دچار مشکل و بلاتکلیف هستند و حتی حقوق‌شان با مشکل مواجه شده است. لذا از هیات رئیسه می‌خواهم این موضوع را دنبال کنند.


علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: ما موضوع تحقیق و تفحص را پیگیری می‌کنیم؛ اگرچه گفتیم کسانی که تحقیق و تفحص دارند سوابق کار در اختیارشان قرار گیرد و با مشورت خودشان می‌توانند از ماده 236 استفاده کنند که زودتر به نتیجه برسند اگر هم نخواستند می‌توانند تحقیق و تفحص را مطرح کنند.


رئیس مجلس در پایان درمورد وضعیت نمایندگان سابق نیز گفت: هر کسی به ما مراجعه کند کار او را دنبال می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر